کد خبر : 78670
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۳۹
-

رییسی اعلام کرد؛

ایران و پاکستان پیوندی ناگسستنی دارند

ایران و پاکستان پیوندی ناگسستنی دارند
رئیس جمهور گفت: رابطه دو ملت ایران و پاکستان برپایه باور‌های اعتقادی و فرهنگی استوار است و این پیوندی ناگسستنی است.

به گزارش سورپرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز چهارشنبه در دیدار “محمد صادق سنجرانی” رئیس مجلس سنای پاکستان، با بیان اینکه روابط تهران و اسلام آباد فراتر از رابطه همسایگی است، گفت: رابطه دو ملت برپایه باور‌های اعتقادی و فرهنگی استوار است و این پیوندی ناگسستنی است.

وی سطح مطلوب مناسبات ایران و پاکستان را بسیار بالاتر از حد کنونی دانست و با اشاره به اینکه می‌توان راه‌های جدیدی برای تعمیق روابط دو کشور ایجاد کرد، افزود: باید ظرفیت‌های افزایش روابط و همکاری‌های دو کشور را شناسایی و در مسیر منافع دو کشور و منطقه فعال سازیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه روابط و همکاری پارلمانی ایران و پاکستان، گفت: پارلمان‌های دو کشور می‌توانند نقش سازنده و مفیدی در مسیر توسعه مناسبات دو کشور داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با ابراز نگرانی از تنش و ناامنی در افغانستان، همکاری ایران و پاکستان برای برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: وضعیت مردم افغانستان نگران کننده است و باید با همکاری‌های مشترک نگذاریم این مردم مسلمان بیش از این دچار آسیب شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا نه تنها مشکل‌گشا نبوده بلکه مشکل زا است، گفت: سرنوشت افغانستان باید بدون دخالت بیگانگان و به دست خود افغانی‌ها و از مسیر گفتگو و بصورت صلح‌آمیز تعیین شود.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک رئیس جمهور و نخست‌وزیر پاکستان، با بیان اینکه ایران و پاکستان به مثابه دو روح در یک بدن بوده و از روابط برادرانه برخوردار هستند، گفت: مطمئن هستیم با نگاه مثبتی که شما به روند توسعه روابط با پاکستان دارید، سطح همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه چشم‌گیری خواهد داشت.

وی با اشاره به ناتوانی آمریکا در تامین امنیت در افغانستان، خاطرنشان کرد: آمریکا عامل اصلی ناامنی در مناطق مختلف است و با توجه به شرایط موجود منطقه، از شما تقاضا داریم تا برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه، بین کشور‌های اسلامی هماهنگی ایجاد کنید.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.