کد خبر : 1310
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
-

روحانی در کنفرانس وحدت اسلامی:

ایران در صف مقدم مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی است

ایران در صف مقدم مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی است
رئیس‌جمهور گفت: رژیم جدید آمریکا تلاش کرد که موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را به عنوان معامله قرن نامید اما در این راستا توفیقی بدست نیاورد.

به گزارش سورپرس؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: ایام میلاد باسعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و فرزند برومندش امام جعفر صادق (ع) و هفته مبارک وحدت را محضر همه حضار گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: همچنین خدمت همه میهمانان عزیز، برادران مسلمان و فرهیخته و اندیشمند که از کشورهای مختلف اسلامی افتخار میزبانی آنان را داریم، خیرمقدم عرض می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به موضوعی که در دستور کار این کنفرانس قرار دارد، تصریح کرد: این موضوع یکی از مهمترین مباحث جهان اسلام است، اگرچه دشمنان ما در طول سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند که موضوع قدس شریف را از موضوع اول دنیای اسلام خارج کنند و به فراموشی بسپارند اما افکار عمومی اسلام و مسلمانان و فرهیختگان این اجازه را به آنان نداده و نخواهند داد.

روحانی بیان کرد: مهمترین نقشه‌ای که در دهه‌های اخیر علیه ما مسلمانان طراحی کرده‌اند، تردید نسبت به موضوع قدرت‌هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرینه دارند و همه تلاش آنان بر این بوده که فراموش کنیم که غرب و در رأس آن آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایت‌هایی بر دنیای اسلام روا داشته است.

وی افزود: همه تلاش‌ها بر این مبنا است که فراموش کنیم که سرزمین مقدس فلسطین توسط گروه‌های استعمارگر به تصرف درآمده است و از یاد ببریم که میلیون‌ها مسلمان فلسطینی در منطقه و جهان آواره شده‌اند و از اهمیت آن کاسته شود و اراده مسلمانان مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها به سرزمین مادری خود بازگردند، به فراموشی سپرده شود.

رئیس‌جمهور متذکر شد: آنان تاکنون در این زمینه توفیقاتی به دست آورده‌اند اما خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیده‌اند چرا که می‌خواستند اسرائیل در منطقه، یک کشور عادی و عمومی و مورد پذیرش مردم منطقه و حتی فلسطینیان قرار گیرد؛ حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد که موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را معامله قرن نامید و تلاش کردند که قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهند اما در این راستا توفیق چندانی به دست نیاوردند.

روحانی تأکید کرد: عدم موفقیت آمریکا و اذنابش در سایه بیداری و هوشیاری دنیای اسلام است و اگر آنان بتوانند نسل جوان ما را از آرمان‌های به حق دور کنند و دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند، در این راه موفق شده‌اند اما امروز هیچ‌کس در دنیای اسلام و منطقه تردید ندارد که هیچ اثر نیکی از استکبار جهانی و آمریکا در منطقه وجود ندارد.

وی یادآور شد: حداقل در سه دهه اخیر هر چه جنگ، کشتار، خونریزی و تشتت در منطقه وجود داشته است، منشأ آن به آمریکا و رژیم صهیونیستی برمی‌گردد که مؤید این مسئله، کشتار مردم افغانستان، عراق و یمن و همچنین ایجاد اختلاف در کشورهای مختلف است که همه این موارد حاکی از توطئه‌های شوم آمریکا در منطقه بوده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنهایی که می‌گویند آمریکا به دنبال راه‌حل است، موردی را به ما نشان دهند که آمریکا در طول سال‌های گذشته به مردم کدام کشور و کدام منطقه خدمت کرده‌ است و کدام کودتا، جنگ و اختلاف در منطقه را سراغ دارند که منشأ آن، آمریکا و رژیم صهیونیستی نبوده است.

روحانی اظهار داشت: اولین مسئله مهم در دنیای اسلام این است که این تردید را از ذهن جوانان بزدائیم و به آنان بفهمانیم که آمریکا به عنوان دوست منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: همان کسانی که قبلاً می‌گفتند که برای نجات مردم کویت و ایجاد امنیت آبراه‌ها به منطقه آمده‌ایم و هواپیماها و واحدهای نظامی خود را برای مبارزه با تروریسم به منطقه آورده‌ایم، امروز به صراحت می‌گویند که هدف ما چاه‌های نفت سوریه است و این جمله صریح را از رژیم حاکم بر کاخ سفید شنیده‌ایم.

رئیس‌جمهور گفت: البته ما می‌دانستیم که هدف آمریکا در منطقه نفت و تاراج منابع مسلمانان است اما هیچ‌وقت این تعبیر را نشنیده‌ بودیم که برخی از کشورها گاو شیرده هستند و ما باید از شیر این گاوها به نفع خودمان استفاده کنیم.

روحانی تصریح کرد: رژیم فعلی حاکم بر واشنگتن و کاخ سفید روشن‌تر و واضح‌تر اهداف خودشان را مطرح می‌کنند اگرچه این اهداف از قبل برای ما روشن بود؛ مبنی بر اینکه آمریکا دشمن دنیای عرب و اسلام است و با مردم فلسطین، آینده فلسطین و نجات آنان، میانه‌ای ندارد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.