کد خبر : 73845
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
-

ایثارگران و معلولان از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی معاف شدند

ایثارگران و معلولان از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی معاف شدند
نمایندگان مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان در جریان اصلاح طرح جهش تولید و تأمین مسکن معلولان، ایثارگران و رزمندگان معسر را از پرداخت هزینه‌های نظام مهندسی برای یک بار معاف کردند.

به گزارش سورپرس، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی به‌منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره ماده (۱۵) و ماده (۱۸) طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن موافقت کردند.

در تبصره ماده ۱۵ اصلاحی آمده است: مددجویان، معلولان، ایثارگران و رزمندگان معسر با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (سازمان امور رزمندگان) از طریق وزارت راه و شهرسازی از پرداخت هزینه خدمات نظام‌مهندسی برای یک‌بار (یک واحد مسکونی) معاف هستند و هزینه آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان واریز می‌گردد.

همچنین در ماده ۱۸ اصلاحی طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن آمده است: در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) ره‌گیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: ایرادات شورای نگهبان رفع شد و این طرح به‌زودی به قانون تبدیل می‌شود. با توجه به کار بزرگ نمایندگان در زمینه تولید مسکن و تسهیلات آن دستگاه‌های اجرایی باید با قدرت و قوت اقدامات لازم را در حوزه مسکن آغاز کنند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.