کد خبر : 53606
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
-

اکثر آمریکایی‌ها خواستار برکناری فوری ترامپ هستند

اکثر آمریکایی‌ها خواستار برکناری فوری ترامپ هستند
نتایج یک نظرسنجی نشان داد بیش از نیمی از مردم آمریکا خواهان برکناری فوری رئیس جمهور آمریکا هستند.

به گزارش سورپرس، نتایج یک نظرسنجی نشان داد اکثریت مردم آمریکا خواستار برکناری فوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هستند.

بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری «رویترز» و موسسه «ایپسوس»، ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند درپی حمله ترامپ به کنگره آمریکا، وی باید هرچه سریع‌تر از مقام خود برکنار شود.

از این بین، ۳۰ درصد معتقدند ترامپ باید با اتکا به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا بر کنار شود. ۱۴ درصد دیگر می‌گویند ترامپ باید استیضاح شود و ۱۳ درصد دیگر خواستار استعفای او هستند.

همچنین حدود هفتاد درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، بیان داشتند با اقدامات و سخنان تحریک‌آمیز ترامپ که به حمله هواداران او به ساختمان کنگره آمریکا منجر شد مخالف هستند.

از سوی دیگر طبق نتایج این نظرسنجی، ۷۹ درصد از آمریکایی‌ها از جمله حدود دو سوم هواداران حزب جمهوری‌خواه، مهاجمان کنگره را «نادان» و «مجرم» ، ۹ درصد آن‌ها را «شهروندان نگران» و ۵ درصد آن‌ها را «میهن پرست» توصیف کردند.

نظرسنجی| اکثر آمریکایی‌ها خواستار برکناری فوری ترامپ هستند

 

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

«کاترین کلارک» دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که رأی‌گیری برای تصویب طرح استیضاح ترامپ دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

پیش از آن نیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور خواست تا با اجرای متمم بیست‌وپنج قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.