کد خبر : 83850
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
-

وزیر نفت:

اولین پارک پلی پرولین کشور در ایلام افتتاح می‌شود

اولین پارک پلی پرولین کشور در ایلام افتتاح می‌شود
 وزیر نفت در راستای سفر استانی رئیس جمهور، به میدان نفتی آذر در شهرستان مهران رفت و در جمع خبرنگاران از سرمایه گذاری‌های کلان وزارت نفت در دو حوزه صنایع بالادستی و پایین دستی حوزه نفت و گاز استان ایلام خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ «جواد اوجی» اظهار کرد: وزارت نفت ۲ میلیارد دلار در حوزه صنایع بالادستی و همچنین ۲ میلیارد دلار در بخش پایین دستی پتروشیمی و صنایع تکمیلی زنجیره ارزش پروژه تعریف کرده است.

وزیر نفت ادامه داد: این سرمایه گذاری از طریق شرکت‌های تابعه وزارت نفت و بخش خصوصی، صندوق بازنشستگی نفت و هولدینگ خلیج فارس تامین خواهد شد که در پنج سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و قطعا در اشتغال، افزایش درآمد و خارج شدن استان ایلام از محرومیت نقش مهمی خواهد داشت.

وزیر نفت از راه اندازی اولین پارک زنجیره تکمیل صنایع p.p کشور در استان ایلام و در مجاورت پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام خبر داد و گفت: هولدینگ پترول کار این پارک را انجام می دهد و وزارت نفت متعهد می‌شود که مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه کمک کند و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف نیز در این حوزه فعال خواهند شد.

اولین پارک پلی پرولین کشور در ایلام افتتاح می شود

اوجی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اعلام کرد: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر آقای رئیسی به استان ایلام به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است که برای ۱۰۰ میلیارد آن ۱۱۷ پروژه ورزشی، رفاهی، آموزشی و بیمارستانی تعریف شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز کمک به رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های استان اختصاص خواهد یافت.

وزیر نفت توسعه میدان‌های نفتی مشترک استان ایلام با کشور عراق را از اولویت‌های دولت سیزدهم بر شمرد و گفت: ۴ درصد از توسعه هر میدان نفتی در هر منطقه را به همان منطقه اختصاص خواهیم داد تا مردم آن منطقه نیز از این نعمت بهره مند شوند.

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.