کد خبر : 64196
تاریخ انتشار : جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
-

اولین محموله واکسن کرونای روسی وارد لبنان شد

اولین محموله واکسن کرونای روسی وارد لبنان شد
اولین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه پنجشنبه شب وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد.

به گزارش سورپرس به نقل از “کارول ابوکرم” نماینده شرکت “فارمالاین” لبنان به عنوان واردکننده واکسن روسی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این محموله پنجاه هزار دوز واکسن از مجموع یک میلیون دوز است که وارد لبنان شد.

ابوکرم اظهار کرد: همزمان با ورود واکسن اسپوتنیک وی به لبنان، یک سایت الکترونیکی نیز برای ثبت نام متقاضیان دریافت واکسن راه اندازی شده است.

وی گفت: روند ثبت نام در حال حاضر تنها به شرکت‌ها و جمعیت‌ها محدود خواهد شد و اشخاص نمی‌توانند اسم نویسی کنند.

نماینده شرکت واردکننده واکسن اسپوتنیک روسیه گفت، برنامه واکسیناسیون از روز سه‌شنبه آینده و با تزریق به کارمندان شرکت هواپیمایی خاورمیانه آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر جنیفر صراف نماینده مجموعه مالی شرکت فارمالاین در این باره گفت، اندکی پس از راه اندازی سایت ثبت نام، حدود ۶۰۰ شرکت برای دریافت واکسن اسپوتنیک وی ثبت نام کرده اند که این تعداد در واقع برای بیش از ۶۰ هزار دوز است.

 

اولین محموله واکسن کرونای روسی وارد لبنان شد

وزارت بهداشت لبنان در ۱۷ بهمن ماه مجوز استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیک وی روسیه را صادر کرد.

این اقدام یک روز پس از تماس تلفنی”شربل وهبه” وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان با “الکساندر روداکوف” سفیر روسیه در بیروت و درخواست طرف لبنانی از دولت مسکو برای دریافت واکسن صورت گرفت.

واکسن اسپوتنیک وی با مشارکت صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.

تاکنون سه میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی تولید شده است.

پیش از لبنان، حدود ۵۰ کشور با جمعیت تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر شامل ایران، الجزایر، بلاروس، تونس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه برای دریافت واکسن روسی اقدام کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.