کد خبر : 112872
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
-

اولیانوف: دیدار پر ثمری با هیات مذاکره‌کننده ایرانی در وین داشتم

اولیانوف: دیدار پر ثمری با هیات مذاکره‌کننده ایرانی در وین داشتم
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین از گفت‌وگوی خود با هیات مذاکره‌کننده ایران در وین بر سر برجام خبر داد.

به گزارش سورپرس، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: دیدار پرثمر دیگری نیز با همتایان ایرانی در مذاکرات وین بر سر برجام داشتم.

مذاکره کنندگان ارشد ایران و روسیه به ریاست علی باقری و اولیانوف روز گذشته در آستانه برگزاری مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین نیز با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده بودند.

بنابراین گزارش، مذاکرات ایران و ۱+۴ در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه از روز پنجشنبه در وین پس از یک دوره طولانی وقفه در گفت‌وگوهای مستقیم از سر گرفته شد.

آخرین بار ایران و آمریکا با حضور نماینده اتحادیه اروپا در دوحه با یکدیگر مذاکره کردند اما نتیجه ملموسی از این مذاکرات به دست نیامد.

رایزنی‌ها و تماس‌ها در این مدت به صورت تلفنی و مکتوب میان ایران و آمریکا با هماهنگی نماینده اتحادیه اروپا انحام شده است و گفته می‌شود در این دور از مذاکرات پیشنهاد و ایده‌ای از نماینده اتحادیه اروپا به ویژه روی میز قرار دارد.

اولیانوف: دیدار پر ثمری با هیات مذاکره‌کننده ایرانی در وین داشتم

 

بر خلاف ادعای طرف آمریکایی مبنی بر اینکه ایران تمایلی جهت نهایی کردن توافق نشان نداده است، اما در ماه‌های گذشته، چه در مکاتبات و تماس‌های غیرحضوری با هماهنگ‌کننده و چه در سفرهای وی به تهران و چه در جریان نشست دوحه، هیأت ایرانی در مورد موضوعات باقی‌مانده با رویکردی سازنده و رو به جلو حاضر بوده است.

در واقع حل‌نشدن برخی موضوعات ناشی از عدم تصمیم‌گیری آمریکا و اصرار دولت این کشور بر مواضعی بوده است که خواسته‌های اصولی ایران را که مبتنی بر برجام است، تأمین نمی‌کند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.