کد خبر : 83272
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
-

انتظارات معلولین و جانبازان از شهردار جدید تهران

انتظارات معلولین و جانبازان از شهردار جدید تهران
شهرداری با ایجاد تعامل سازنده با سازمان بهزیستی کل کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در بهبود شرایط جانبازان و معلولین پویاتر از قبل عمل کند.

به گزارش سورپرس،  حدود یک ماه از تشکیل دولت سیزدهم می‌گذرد. تمامی وزرای پیشنهادی رای اعتماد گرفته‌اند. هیچ دستگاهی از ارگان‌های زیرمجموعه‌ی دولت با خلا مسئول مواجه نیست.

شهردار جدید تهران بزرگ نیز منصوب شد. علیرضا زاکانی، که یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری اخیر نیز بود، مدتی است به عنوان شهردار جدید تهران مشغول به کار شده است.

«علیرضا زاکانی» متولد ۱۳۴۴ در تهران است و سابقه‌ی حضور در جبهه در دوران دفاع مقدس را دارد. در لشکر ۲۷ محمد رسول الله خدمت کرده و به مقام شامخ جانبازی رسیده است. شهردار امروز تهران در مناظره‌های تبلیغاتی خود دست دارای معلولیت خود را به دوربین‌ها نشان داد و با افتخار از واژه‌ی «معلولیت» استفاده کرد.

او علاوه بر خدمت در بسیج، پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود عضو هیات علمی شد و همزمان با فعالیت‌های سیاسی از پویش‌های علمی و دانشگاهی در رشته‌ی پزشکی هسته‌ای که از رشته‌های آینده دار و استراتژیک در کشور ماست، غافل نماند.

امروز شهردار نماینده‌ی قشر جانبازان و به طور عام‌تر معلولین است که بر کرسی شهرداری بزرگترین شهر ایران تکیه زده است. قطع به یقین جانبازان و معلولین از شهرداری توقعاتی دارند که شاید در ادوار گذشته این توقعات را یا نداشته اند یا اگر هم داشته اند تا این حد نبوده است.

لزوم توجه و بازنگری مبلمان شهری اعم از پیاده‌روها، چهارراه‌ها، امکان استفاده از مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی، نصب آسانسور در برخی اماکن جهت سهولت رفت و آمد، استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی بدون وجود تبعیض با دیگر افراد جامعه و … قطع به یقین جزء نیاز‌های اولیه‌ی قشر جانباز و معلول در تهران و صد البته دیگر شهر‌ها و روستا‌های کشور است.

شهرداری تهران و دیگر شهرداری‌های کشور با عنایت به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری‌ای که در دسترس دارند، میتوانند هم در زمینه‌ی مناسب سازی شهری و هم در زمینه‌ی فرهنگسازی جهت بهبود شرایط اجتماعی معلولین و جانبازان و تغییر نگرش عمومی نسبت به این قشر از جامعه کوشاتر و پویاتر عمل کنند.

جانبازان که باعث افتخار و سربلندی کشور عزیزمان هستند، حق بزرگی بر گردن یک به یک مردم ایران دارند و تلاش برای بهبود شرایط اجتماعی آن‌ها وظیفه‌ی تمامی ارگانهاست. معلولین نیز با حضور خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی و بعضا بین المللی اثبات کرده اند در اکثر موارد از کسانی که معلولیت نداشته اند عملکرد بهتری داشته اند. دستاورد‌های درخشان قهرمانان ورزشی ایران زمین در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ خود گواه بر این ادعاست؛ لذا شهرداری با استفاده از رسانه‌های مکتوب و سایبری‌ای که در اختیار دارد میتواند در زمینه‌ی فرهنگسازی و فعالیت نرم افزاری در قبال قشر جانبازان و معلولین به خوبی عمل کند و مثمر ثمر باشد.

شهرداری با ایجاد تعامل سازنده با سازمان بهزیستی کل کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران میتواند در نیل به این هدف توفیق یابد. به دیگر سخن، این دو ارگان به عنوان دو بازوی محرکه‌ی شهرداری در رسیدن به این هدف میتوانند عمل کنند. امید است شهرداری‌های سراسر کشور از این رسالت خطیر خود غافل نشوند و اولویت بخشی و رسیدگی به امور معلولین و جانبازان را جزء وظایف مهم خود قلمداد کنند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.