کد خبر : 95517
تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
-

انتشار لیست تازه‌ای از قربانیان «پگاسوس» در جهان عرب

انتشار لیست تازه‌ای از قربانیان «پگاسوس» در جهان عرب
نشریۀ هاآرتص در گزارش تازه‌ای نام افراد بیشتری در جهان عرب را که قربانی بدافزار جاسوسی «پگاسوس» بوده‌اند افشا کرد.

به گزارش سورپرس، در لیستی که این نشریه عبری زبان منتشر کرده نام چهره‌هایی همچون “خدیجه چنگیز” نامزد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، “عمر عبدالعزیز” از دوستان خاشقجی، “وضاع خنفر “مدیر کل سابق شبکه الجزیره، “ایمن نور” فعال سیاسی مصری و “ابتسام صائغ” فعال حقوق بشر بحرینی به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، ۳۴ کارمند شبکه “الجزیره” قربانی این نرم‌افزار بوده‌اند که احتمالا حکومت‌های عربستان و بحرین یا امارات در این حملات سایبری دست داشته‌اند.

همچنین “شیخه لطیفه” دختر حاکم دبی، “هیا بنت الحسین”، خواهر شاه اردن و همسر سابق حاکم دبی، و چند تن از افراد پیرامون وی از جمله رئیس تیم حفاظتش و همچنین دوستان نزدیکش و نیز خواهر وی عایشه بنت الحسین از دیگر قربانیان این بدافزار اسرائیلی بوده‌اند.

در این گزارش تأکید شده که احتمالا حساب کاربری ۱۴۰۰ فرد دیگر در شبکه واتس‌آپ هدف حمله پگاسوس قرار گرفته است.

 

انتشار لیست تازه‌ای از قربانیان "پگاسوس" در جهان عرب

به گزارش میدل ایست نیوز، از ماه ژوئن گذشته و در پی گزارش ۱۷ نهاد رسانه‌ای بین‌المللی درباره هک کردن گوشی‌های همراه مقامات بلندپایه‌ای مانند رئیس جمهوری فرانسه و ده‌ها روزنامه‌نگار و مقام دولت و فعال حقوقی با استفاده از برنامه پگاسوس، اسرائیل تحت فشار شدید قرار گرفت.

وزارت بازرگانی آمریکا در نوامبر گذشته شرکت NSO را در لیست سیاه شرکت‌هایی که امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کنند قرار داد و شرکت‌های بزرگی مانند اپل و متا شکایت‌های قضائی علیه این شرکت تنظیم کردند.

این همه باعث شده که اسرائیل در پی بازنگری در سیاست‌های صادرات فناوری الکترونیک برآید و در این راستا لیست کشورهای شایسته خرید این محصولاتش را محدود کند.

در پی این رسوایی وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد شرط‌های سختگیرانه‌تری برای خریداران محصولات این شرکت تعیین کرده است.

دستگاه نظارت بر صادرات نظامی در وزارت جنگ اسرائیل تأکید کرد که تعاریف “جرم‌های خطرناک و اقدامات تروریستی” در قراردادهای این شرکت به‌روز شده است.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.