کد خبر : 116590
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
-

«امین تارخ» بخشی از میراث تصویری و فرهنگی ماست

«امین تارخ» بخشی از میراث تصویری و فرهنگی ماست
گروه سینمای فرهگستان هنر و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت امین تارخ پیام‌هایی منتشر کردند.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، متن پیام تسلیت گروه سینمای فرهنگستان هنر به شرح زیر است:

««امین تارخ» استاد برجسته عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، هنرمندی که خالق نقش‌های به یادماندنی در حافظه و خاطره ایرانیان بود، به دیار باقی شتافت. جان بخشیدن به شخصیت‌های ماندگار در «سربداران»، «ابن سینا»، «دلشدگان»، «مادر»، «مرگ یزدگرد»، «سارا»، «معصومیتِ از دست رفته» و … با کلام نافذ و سیمای دلنشین او، به بخشی از میراث تصویری و فرهنگی ما مبدل شد.

امین تارخ نه تنها بازیگری هوشمند و توانا، که معلمی دلسوز بود و نسلی از بازیگران با استعداد امروز را به جامعه سینما و تلویزیون معرفی کرد و در طی مسیر راهبر و راهنمای آنان شد. پیگیری دلسوزانه امور صنفی از این هنرمند پیشکسوت سینما شخصیتی محبوب در نزد فعالان صنعت تصویر ساخته بود. فقدان امین تارخ ضربه‌ای سهمگین بر پیکره فرهنگ و هنر وارد ساخت که تسکین و درمان آن به سادگی میسور نیست.

گروه سینمای فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی این ضایعه تلخ را به خانواده محترم «تارخ»، دوستان و دوستداران این هنرمند مردمی وجامعه هنری کشور، تسلیت می‌گوید. روحش قرین و غریق رحمت الهی باد.»

در پیام تسلیت سید مهدی جوادی ـ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز آمده است:

«خانواده بزرگ سینما و هنر ایران زمین بار دیگر داغ‌دار هنرمندی از نسل بزرگان هنر سینما شد. هنرمندی که در کنار توانمندی‌های بارز در عرصه نمایش،سال‌ها به عنوان معلمی دلسوز و نمونه، بازیگران شاخصی را برای سینمای ایران تربیت کرد، نقش آفرینی های «امین تارخ» بخشی از تاریخ و خاطره ماندگار سینمای ایران است.

«امین تارخ» بخشی از میراث تصویری و فرهنگی ماست

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت این هنرمند فرهیخته و بازیگر پیشکسوت سینمای ایران را به خانواده او و جامعه هنری و سینمایی ایران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسألت می‌نمایم.»

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.