کد خبر : 44503
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
-

امضای تفاهم نامه جهت توانمندسازی معلولین استان قزوین

امضای تفاهم نامه جهت توانمندسازی معلولین استان قزوین

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس، وارثی، مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: این تفاهم نامه با هدف اجرای برنامه توانمندسازی معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی، ایجاد فرصت‌های شغلی، استفاده بهینه از قابلیت‌ها و دستاوردها، ایجاد هم افزایی جهت بهبود خدمات و استفاده مناسب از منابع مالی و انسانی ۲ دستگاه منعقد شده است. وارثی

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس، وارثی، مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: این تفاهم نامه با هدف اجرای برنامه توانمندسازی معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی، ایجاد فرصت‌های شغلی، استفاده بهینه از قابلیت‌ها و دستاوردها، ایجاد هم افزایی جهت بهبود خدمات و استفاده مناسب از منابع مالی و انسانی ۲ دستگاه منعقد شده است.

وارثی افزود: انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین می‌تواند خدمات ویژه‌ای را برای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این اداره کل به همراه داشته باشد که امیدواریم به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

وارثی با بیان اینکه این تفاهم نامه در هفت ماده تنظیم شده است، گفت: در این تفاهم نامه هر کدام از دستگاه‌ها وظیفه و تعهداتی را بر عهده گرفته‌اند که اجرای کامل آن می‌تواند نتیجه بسیار مطلوبی را برای افراد زیر پوشش بهزیستی رقم بزند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به تعهدات اداره کل بهزیستی استان قزوین در این تفاهم نامه، تصریح کرد: مهمترین تعهدات بهزیستی استان که در ۱۴ بند در این تفاهم نامه آمده است شامل معرفی و اطلاع رسانی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف، شناسایی مشاغل موجود و جدید متناسب با جمعیت زیر پوشش، معرفی کارشناسان و متخصصان مجرب جهت عضویت در کمیته‌های تخصصی بازنگری یا تدوین استاندار‌های آموزشی و همکاری و مشارکت در تأمین مربیان آموزشی مورد توافق بر اساس ضوابط فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول گفت : از دیگر تعهدات این اداره کل می‌توان از همکاری در تأمین فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز فنی و حرفه‌ای، تسهیل در صدور مجوز راه اندازی مهد‌های کودک، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی و جسمی و بازپروری معتادان شرکت‌های دارای نیروی انسانی ماهر با رعایت کلیه مقررات و همکاری در تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی نام برد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود : تأمین منابع مورد لزوم و نیازسنجی آموزش‌های بهزیستی، مشارکت با فنی و حرفه‌ای در برگزاری مسابقات ملی و بین المللی مهارت ویژه معلولان، همکاری در بازنگری و تدوین استاندارد‌های آموزشی صنایع دستی، مشارکت در تأمین هزینه‌های مربوط به ثبت نام، آزمون و گواهینامه، مشارکت و همکاری در اجرای دوره‌های آموزشی معلولان، کودکان خیابانی، سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته و همکاری در ایجاد مرکز آموزشی و اشتغال زنان سرپرست خانواده با همکاری سازمان‌های مردم نهاد از دیگر تعهدات اداره کل بهزیستی در این تفاهم نامه است.

وارثی افزود: در این تفاهم نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هم ۱۲ تعهد دارد که امیدواریم با اجرای هر چه بهتر این تعهدات توانسته باشیم خدمت بزرگی را در راستای توانمندسازی معلولان انجام دهیم.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.