کد خبر : 95406
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
-

امضاء چندین سند مهم نفتی بین ایران و روسیه

امضاء چندین سند مهم نفتی بین ایران و روسیه
وزیر نفت از امضاء چندین سند مهم با روس‌ها در حوزه توسعه میادین نفت و گاز، پترو‌پالایشگاه و انتقال تکنولوژی خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل سورپرس، اوجی که رئیس جمهور کشورمان را در سفر به روسیه همراهی می‌کند، گفت: به جرات می‌گویم که یکی از پربارترین سفر‌ها بود و بسبار بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، حاصل شد.
وزیر نفت کشورمان که از طرف کشورمان، ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز بر عهده دارد، افزود: دیدار‌های خوبی با معاون نخست وزیر، وزیر انرژی و شرکت‌های توانمند روسی در حوزه نفت گاز داشتیم و توافقات حاصله میتواند صنعت نفت ایران را متحول کند.
اوجی گفت: در زمینه مشارکت در توسعه میادین نفتی و گازی، احداث پترو‌الایشگاهی‌ها، انتقال تکنولوژی و تجهیزات فناورانه، که به شدت موردنیاز این صنعت است، توافقات خیلی خوبی انجام و اسناد مهمی به امضا رسید.
وزیر نفت کشورمان با بیان اینکه بزودی مردم ایران اثرات این توافقات را در حوزه انرژی خواهند دید، افزود: با توجه به عزم جدی دو کشور و نیز در حوزه وزارتخانه‌های نفت و انرژی ایران و روسیه وجود دارد، بزودی همه این توافقات محقق خواهد شد.
اوجی به تنظیم نقشه راه جامع همکاری مشترک در تمام زیرمجموعه‌های نفت و انرژی اشاره و تاکید کرد: ما از یکماه قبل پیشنهادات خود را به طرف‌های روسی ارائه کرده بودیم و شرکت‌های توانمند روسی نیز علاقمندی خود برای همکاری را اعلام کردند.
وی ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران و روسیه گفت: هر دو کشور در کنار ظرفیت‌های بسیار خوب، ذخایر فراوان نفتی و گازی را نیز در اختیار دارند که میتوان از آن‌ها بهره برد.
وزیر نفت کشورمان تاکید کرد: با توافقات بدست آمده، قطعا مردم و حوزه نفت، اثرات آنرا خواهند دید.
اوجی افزود: طرف‌های بخوبی متوجه شدند که عزم و اراده دولت سیزدهم و حوزه وزارت نفت ایران بر این استوار شده که این روابط را مستحکم و مستمر پیش ببریم.
 اوجی همچنین به همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در اوپک‌پلاس اشاره کرد و گفت: دو کشور در این زمینه دیدگاه‌های کاملا یکسانی دارند.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.