کد خبر : 50260
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
-

در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد؛

الزام شهرداری به حفظ بافت “محله جماران”

الزام شهرداری به حفظ بافت “محله جماران”
اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده" را به تصویب رساندند.

به گزارش سورپرس، اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جلسه شورا بررسی یک فوریت طرح “الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده” را روی میز بررسی قرار دادند و محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر در دفاع از این یک فوریت گفت: خوشبختانه اعضای شورای شهر با تعداد امضای زیاد به ارائه این طرح با قید یک فوریت رای مثبت دادند  و جا دارد از نامه شهردار تهران که در مورد بافت جماران روز پنجشنبه به وزیر راه نگارش و ارسال شده است نیز تشکر کنم. چرا که بعد از جلسه هم اندیشی با اعضای شورا متنی تهیه شد که همه دغدغه شورا نیز در آن گنجانده شده بود.

وی با بیان این که براساس مصوبه سال ۸۰ دولت به خصوص وزارت راه و مابقی دستگاه های ذی ربط مکلف شدند که با همکاری شهرداری تهران نسبت به صیانت و حفاظت از بافت جماران اقدام کنند و حتی مقرر شد به شهرداری کمک شود که برای پرداخت عدم النفع مالکان قدیمی اقداماتی انجام دهد، گفت: در این سالها شهرداری بیشتر از اقداماتی که می بایست، انجام داده و حتی نسبت به بهسازی محیط و تملک باغات در این محدوده اقدام کرده است. اما متاسفانه دولتی ها در طول این مدت به وظایف خود عمل نکرده اند.

سالاری با اشاره به ورود مدیریت شهری به عدم ساخت نیم طبقه اضافه در ساختمانی متعلق به نهاد ریاست جمهوری گفت: بعد از ورود مدیریت شهری به اتفاق ساختمان موسوم به نهاد ریاست جمهوری موضوع رفع محدودیت ارتفاع از بیش از ۱۷۰ پلاک مطرح شد و وقتی به نتیجه نرسیدند با دستگردان کردن صورت جلسه این رفع محدودیت را تصویب کرده و مشاوری برای بررسی های بیشتر انتخاب شد که باید بگویم هر چند نظرات مشاور خوب بوده اما اشکالات متعددی در آن وجود دارد.

وی با بیان این که اعضای شورای اسلامی شهر تهران معتقدند که ذی نفعان پشت مردم قایم شدند و با رویکرد حمایت از مردم و احیای حق آنها، محدودیت ارتفاع را لغو می کنند، گفت: جالب است اجرای این لغو محدودیت برای مردم بخش شرقی و بافت قدیمی نیست و به درد بخش شمالی و شمال غرب می خورد.

وی با بیان این که براساس سخنان اعضای شورایاری کمتر از ۳۰ درصد این بیش از ۱۷۰ پلاک، ساکنین قدیمی هستند، اظهار کرد: شهرداری برای جبران عدم النفع این مالکان چند مدل پیش بینی کرده که مثلا شهرداری می تواند در مقام مشارکت نسبت به نوسازی رایگان خانه هایشان اقدام کند و یا ملک را براساس قیمت املاک محلات مجاور خریداری کند و ما اعضای شورای شهر نیز به عنوان نماینده مردم بحثمان این است که به شهرداری اجازه می دهیم همه اقدامات لازم برای جبران عدم النفع مالکان قدیمی را انجام دهد و از اجرای هر گونه مصوبه غیر قانونی به موجب نامه محرمانه سازمان بازرسی به وزارت راه در این مورد نیز تذکر می دهیم.

محسن هاشمی در واکنش به این سخنان گفت: آمدیم جلوی نیم طبقه را بگیریم اما کل جماران را از دست دادیم و به خاطر نیم طبقه در حالی که کنارش یک ساختمان چهار طبقه ساخته بودند کل اتوبوس و مترو را از دست دادیم

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای بالای خود به یک فوریت طرح “الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده” رای مثبت دادند.

انتهای پزام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.