کد خبر : 31524
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
-

افزایش پنج برابری بودجه برای مناسب سازی معابر شهری در قزوین

افزایش پنج برابری بودجه برای مناسب سازی معابر شهری در قزوین
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قزوین گفت: بودجه شهرداری قزوین برای مناسب سازی شهر و دسترس پذیری شهروندان دارای معلولیت پنج برابر شده است.

به گزارش سورپرس، مهدیه‌سادات قافله‌باشی در یک گفت‌وگوی برخط در رابطه با عملکرد شورای شهر قزوین برای معلولان، اظهار کرد: مصوبه‌ای در هشت بند برای معلولان در شورا به تصویب رسیده و به‌واسطه آن دو ردیف بودجه برای مناسب سازی شهر و دسترس پذیری شهروندان دارای معلولیت اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این بودجه نسبت به سال گذشته پنج برابر شده، افزود: شهردار قزوین سال گذشته یک نابینا را به عنوان مشاور خود در خصوص امور مربوط به معلولان انتخاب کرده و ۲۳ کارمند مدیریت شهری نیز از افراد نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی-حرکتی هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قزوین تصریح کرد: شورای شهر در سال جاری یک بار در صحن شورا و بار دیگر در سالن باغستان قزوین میزبان ۸۰ نفر از افراد دارای معلولیت و حوزه‌ها و تشکل‌های مربوط به آن‌ها بوده تا در جریان دغدغه آن‌ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در قزوین اعضای شورا کامل می‌دانند افراد معلول چه خواسته‌ای دارند اما به قوانین بالادستی قوی‌تری نیاز داریم تا مدیریت شهری در حوزه معلولان به صورت تخصصی ورود کند.

قافله‌باشی با بیان اینکه اعضای شورای شهر عضو کمیته مناسب‌سازی نیستند، ادامه داد: شورای شهر پای معلولان ایستاده و تنها نهادی است که در حوزه معلولان به واسطه بودجه‌های مستقلی که دارد حرکت‌هایی هرچند کوچک انجام داده است‌.

وی خاطر نشان کرد: کمیته مناسب سازی استان نیاز به قوانینی دارد تا اگر اعضای کنونی، در دوره بعدی شورا حاضر نبودند، این اتفاقات کوچک دوباره رخ داده و متوقف نشود؛ باید سازمان شهرداری‌های کشور برای اجرای سختگیرانه‌تر قوانین به مدیریت شهری حکم کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.