کد خبر : 11339
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
-

افزایش حمل و نقل محموله‌ها از طریق پایانه باری آستارا

افزایش حمل و نقل محموله‌ها از طریق پایانه باری آستارا

شرکت “راه آهن اکسپرس ” (“ADY Express” ) وابسته به شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان از افزایش ۳۵ درصدی حجم حمل و نقل محموله ها از طریق ترمینال باری آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران ، خبر داد.

به گزارش سورپرس، شرکت “راه آهن اکسپرس، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۶۳ هزار و ۸۴۲ تن محموله از طریق پایانه باری آستارا حمل و نقل شده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۳ درصد بیشتر است.

شرکت “راه آهن اکسپرس ” در قالب طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال –جنوب پیمانکاری توسعه پایانه باری آستارا در خاک ایران را بر عهده دارد .

بنا به این گزارش ، مشارکت فعال جمهوری آذربایجان در طرح تکمیل دالان حمل و نقل شمال –جنوب به تقویت روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران و روسیه کمک و نیز شرایط خوبی برای گسترش همکاری با دیگر کشورهای فعال در این طرح بین المللی فراهم می کند .

این گزارش افزود: در حال حاضر همزمان با کارهای ساخت و ساز از سوی شرکت راه جمهوری آذربایجان در قالب توسعه ترمینال باری آستارا ، عملیات حمل و نقل محموله ها از طریق این پایانه نیز اجرا می شود .

افزایش حمل و نقل در دالان بین المللی شمال –جنوب در سال ۲۰۱۹ میلادی تاثیر مثبت به افزایش انتقال محموله ها از طریق پایانه باری آستارا نیز داشته است .

طبق این گزارش، از طریق این ترمینال باری محموله ها بیشتر از ایران به صورت ترانزیتی از خاک جمهوری آذربایجان به روسیه و بالعکس حمل و نقل می شود که عمده این محموله ها شامل چوب و محصولات چوبی ( ۴۸ درصد ) ، غلات ( ۱۷ درصد) ، مصالح ساختمانی (۱۸درصد ) ، میوه و سبزیجات ، کانتینرو دیگر کالاها ( ۱۷درصد) است .

در سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق ترمینال باری آستارا روزانه بصورت متوسط ۲۳ واگن و یا یک هزار و ۳۷۳ تن محموله حمل و نقل شده است و این شاخص در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۶ واگن و یا یک هزار و ۵۶ تن محموله بوده است که ۸۲ درصد از آنها محموله های ترانزیتی می باشد .

ساخت پایانه باری آستارا در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال –جنوب در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده و مرحله نخست آن در سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده است .

عملیات حمل و نقل از طریق این پایانه باری از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی اجرای می شود

انتهای پیام/٢٣۴

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.