کد خبر : 81681
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
-

«افرا»؛ ساده، روان و مخاطب‌پذیر

«افرا»؛ ساده، روان و مخاطب‌پذیر
سریال تازه روی آنتن رفته «افرا» درامی اجتماعی و روان است که گره‌های کور زیادی ندارد و فقط موضوع نازایی مهتاب کمی برای بیننده معماگونه است.

گروه فرهنگی سورپرس – علی عبدالصمدی؛ یک هفته از آغاز پخش سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی گذشت؛ سریالی که سومین همکاری مشترک این کارگردان با مهدی سلطانی سروستانی به شمار می‌آید. موضوع اصلی این سریال درباره معضلات و مشکلات محیط‌بانی به ویژه در مناطق شمالی کشور است که از گونه‌های طبیعی بی‌نظیری برخوردار است. دریا، جنگل، کوه و دشت و از همه مهمتر حیوانات و جانواران مختلفی که بعضا به دلیل شکار و صید بی‌رویه و وجود برخی تخلفات نسلشان در حال انقراض است، از موضوعات اصلی این سریال هستند.

بررسی مشکلات و معضلات محیط زیستی شاید رویه اصلی این سریال باشد اما همه این سریال نیست. علاقه دختر و پسری (مائده و پیمان) که در محیط دانشگاه با یکدیگر آشنا شده‌اند و از یک طبقه اجتماعی نیستند از جریان‌های فرعی این سریال است. مائده دختر سرمایه‌دار و ملاک بزرگی است و پیمان برادر مباشر پدر مائده است. وحید برادر بزرگتر پیمان (با بازی پژمان بازغی) سعی می‌کند دختر محمود را برای برادرش خواستگاری کند ولی با مخالفت شدید وی مواجه می‌شود. از سوی دیگر برادر بزرگتر مائده (مسعود) متوجه علاقه مائده و پیمان شده و با وی گلاویز می‌شود.

مسعود (با بازی روزبه حصاری) جنگلبان است و درگیر مسائل پر فراز و نشیب جنگلبانی است. از سویی دیگر او با دختر عموی خود ازدواج کرده و به علت اینکه گمان می‌کند همسرش نازاست قصد متارکه کرده اند اما غافل از این نکته است که همسرش نازا نیست. علت اصلی اینکه مهتاب خود را نازا معرفی کرده و در آستانه طلاق قرار گرفته است هنوز برای مخاطب مشخص نیست.

افرا؛ ساده، روان و مخاطب پذیر
پرداختن به مشکلات محیطبانان بالاخص شکارهای غیرمجاز مساله‌ای است که کمتر در فضای هنرهای نمایشی به آن پرداخته شده است و اشاره به این موضوع در این اثر جزء نقاط قوت به شمار می‌آید. علاقه بین دختر و پسری جوان و دانشجو از دو قشر مختلف اجتماعی موضوعی بکر نیست و کاملا مسبوق سابقه است اما همواره به عنوان عنصری جذاب و گیرا جهت جلب و جذب مخاطب قرار گرفته و می‌گیرد. علت اینکه چرا مهتاب خود را نازا جلوه می‌دهد و قصد جعل اسناد جهت متقاعد کردن همسرش را دارد تا از وی جدا شود، معمایی است که مخاطب را پایبند سریال می‌کند. انتخاب نام «افرا» برای این سریال به عنوان نمادی از طبیعت سرسبز شمال نیز بسیار هوشمندانه بوده است.

به طور کلی سریال تازه روی آنتن رفته «افرا» به کارگردانی «بهرنگ توفیقی» درامی اجتماعی و روان است که گره‌های کور زیادی ندارد و فقط موضوع نازایی مهتاب کمی برای بیننده معماگونه است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.