کد خبر : 39576
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
-

افتتاح نخستین پایانه صادرات فرش در زنجان

افتتاح نخستین پایانه صادرات فرش در زنجان
ییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به جایگاه صنعت فرش در کشور و توجه به صادرات غیرنفتی با نگاه فرش، نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در زنجان افتتاح می‌شود.

به گزارش سورپرس، ناصر فغفوری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نیاز کشور به تامین زیرساخت های لازم برای صادرات فرش دستباف افزود: با توجه به پتانسیل استان زنجان در زمینه فرش و نزدیکی آن به استان های دارای پتانسیل همچون قم، کردستان و تبریز، پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در مساحتی بالغ بر ۵ هزار مترمربع در زنجان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه مشوق ها و تسهیلات لازم در اختیار کلیه تجار کشور قرار می‌گیرد، یادآورشد: با راه اندازی این پایانه صادراتی، دفاتر گمرکی، پستی، ارائه خدمات بازرگانی و حوزه حمل و نقل، زیر ساخت های نرم افزاری و دفاتر ارتباطی خارج از کشور ایجاد می شود.

فغفوری تصریح کرد: راه اندازی پایانه صادراتی فرش دستباف موجب تولید فرش در کشور با نگاه صادراتی و تسیهل در فرایند صادرات آن می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این پایانه صادراتی نقش بسیار موثری در جهش صادرات خواهد داشت که با استقرار آن در زنجان شاهد تحول این صنعت اعم از بافندگی، رنگرزی و صادرات فرش خواهیم بود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ هزار نفر در این حوزه به صورت فعال، نیمه‌فعال و فصلی فعالیت می‌کنند، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف در این استان تولید شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع بوده است.

فغفوری افزایش قیمت مواد اولیه و پایین آمدن توان تولیدکنندگان خرد، شیوع ویروس کرونا، تعطیلی کارگاه‌های فرشبافی همچنین بسته شدن مرزها را از عوامل کاهش میزان تولید فرش دستباف و کاهش صادرات آن عنوان کرد.

پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در زنجان دارای بخش های گالری، سالن اجتماعات، سالن مزایده، کلاس های آموزشی و آی تی واحدهای خدمات جانبی از قبیل رستوران، کافی شاپ و پشتیبانی از طریق ۲ سایت اینترنتی داخلی و خارجی است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.