کد خبر : 39607
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
-

افتتاح سالن ملاقات الکترونیکی در زندان بندرعباس

افتتاح سالن ملاقات الکترونیکی در زندان بندرعباس
برای نخستین بار در کشور، سالن ملاقات الکترونیک به منظور ارتباط آنلاین تصویری بین زندانیان و خانواده‌هایشان در زندان مرکزی بندرعباس راه اندازی شد.

به گزارش سورپرس، رییس کل دادگستری استان هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه این مراسم گفت: راه اندازی سالن الکترونیک در راستای اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی بویژه تحقق شعار «قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» و با توجه به شیوع ویروس کرونا با پیگیری دستگاه قضایی صورت گرفته است.
علی صالحی افزود: این سالن دارای یک واحد اپراتور نظارت بر ملاقات الکترونیکی و ۱۰ اتاق ملاقات زندانیان با تجهیزات انتقال آنلاین صوت و تصویر می‌باشد.
وی خاطر نشان کرد: این اقدام منطبق با مقررات جدید قضایی بویژه (مواد ۱۷۵، ۵۲۸ و ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری) و در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص‌های اصلاحی وتربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه‌های زندانیان وخانواده هایشان انجام شد
رییس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت: با راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در زندان بندرعباس، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای ملاقات با آن‌ها کاهش خواهد یافت،
وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در استان هرمزگان تهیه شده است.
صالحی با اشاره به اینکه از قبل ملاقات در زندان‌ها به صورت حضوری، از طریق کابین و خصوصی انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: اکنون ملاقات الکترونیکی (تصویری) نیز به عنوان مدل جدید ملاقات و در قالب امتیاز به زندانیانی تعلق می‌گیرد که در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان شرکت فعال داشته اند و از حسن رفتار برخوردار می‌باشند.
رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین تاکید کرد: شیوه ملاقات الکترونیک بسیار ساده و کاربردی و در بستر امن سامانه‌های قوه قضاییه صورت می‌گیرد و هیچ گونه هزینه‌ای برای زندانی و خانواده ایشان دربرندارد.
وی در خصوص جزئیات این طرح اظهارداشت: پس از هماهنگی لازم واحراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری از طریق پیامک توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خانواده زندانی ارسال می‌شود.
وی گفت: خانواده زندانی با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود، وارد پایگاه الکترونیک قوه قضاییه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می‌کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.