کد خبر : 41693
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
-

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سی ام مهر ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش سورپرس؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم یادآور شد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: ما باز هم دست همکاری به سوی همه قوا دراز می کنیم. می دانم روزهای سختی را پشت سر می گذاریم و تردید ندارم که ملت ما در این جنگ اقتصادی تحمیلی مثل ۸ سال دوران دفاع مقدس پیروز میدان خواهد بود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی‌ رییس‌ جمهوری، جمشید انصاری رییس سازمان اداری استخدامی کشور با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو برای کرونا اعلام می‌شود
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری درباره سرنوشت دستور وی به رئیس بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه درباره گزارش هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اظهار کرد: گزارش این موضوع می‌آید و نتیجه آن اعلام می‌شود.

سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر رایگان شدن دسترسی‌ دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: امروز با آقای رئیس جمهور در این باره صحبت کردم و ایشان هم فرمودند که همه‌ی سامانه های دانشگاه آزاد بصورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در دسترس باشد که این اتفاق از فردا رخ خواهد داد و تمام سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد هم بصورت رایگان خواد شد.

متعجم چرا برخی سکوت کرده‌اند
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مجلس جایگاه بالایی دارد و مورد احترام است و دولت با مجلس تعامل می‌کند، اما تعدادی از نمایندگان به جای قانونگذاری وارد مسائل حاشیه‌ای شدند و سعی در انحراف افکار عمومی دارند.
وی درباره هجمه به دولت و رییس جمهور اظهار کرد: متاسفم که امروز الفاظی از افرادی می‌شنویم که در گذشته از دشمنان خود در خارج کشور می‌شنیدیم. طبیعی است که آمریکا و اسرائیل با این ادبیات صحبت کنند، اما هیچ وقت تهدید به مرگ و اعدام رئیس جمهور یا فحاشی در ادبیات برخی مسوولان کشور این گونه نبوده است و من متعجم چرا برخی سکوت کرده‌اند. در حالی که حتما باید اعتراض به این صحبت‌ها نشان داده شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه خواهد داشت
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در روزهای مسرت بخش ایام ربیع، اتفاق بسیار خوبی افتاده و دیروز با استفاده از مکانیزم هایی که دولت مشخص کرده بود اولین واریزی های افزایش حقوق بازنشستگان عزیز کشوری را که قبلا از مطالبات اساسی آنان بود، به حساب هایشان واریز کردیم.

با کلیت مجلس هیچ مشکلی نداریم/ طرح شکایت از نمایندگان به عهده معاونت حقوقی است
حسینعلی امیری معاون پارلمانی‌ رییس‌ جمهوری با اشاره به تأکید رییس جمهوری به تعامل مجلس با دولت گفت: ما با کلیت مجلس هیچ مشکلی نداریم. در مجلس تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان هستند که گاهی از الفاظ و عباراتی استفاده می‌کنند که زینده نماینده مجلس نیست و در این موارد هم ما گله‌مندی خود را به رییس مجلس اعلام کردیم.

توضیحات انصاری درباره تاخیر در آزمون استخدامی و شرایط دورکاری
جمشید انصاری رییس سازمان اداری استخدامی کشور درباره تاخیر در آزمون استخدامی، اظهار کرد: مجلس قانون اولویت‌دادن به نیروهای بومی را ۱۶ شهریور تصویب کرده بود که به علت تایید دیرهنگام شورای نگهبان و هم‌زمانی آن با ثبت‌نام‌ها اینگونه شد. به خصوص که اعلام شده بود از زمان تصویب لازم‌الاجراست و ما مجبور بودیم این اولویت را اعمال کنیم.

تصمیم گیری درباره تعطیلی ادارات بر عهده ستاد کروناست
وی همچنین در خصوص مرجع تصمیم گیری درباره تعطیلی ادارات تهران تاکید کرد: اعلام تعطیلی هیچ ارتباطی به سازمان اداری استخدامی ندارد، بلکه مرتبط به ستاد ملی کرونا است و اگر ستاد مقابله با کرونا تهران پیشنهادات خود را به ستاد ملی بدهد، این موضوع در آن ستاد بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.