کد خبر : 21376
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲:۲۷
-

اعضای بدن یک جوان شاهرودی به چهار نفر زندگی دوباره بخشید

اعضای بدن یک جوان شاهرودی به چهار نفر زندگی دوباره بخشید

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اعضای بدن جوان ۲۲ ساله شاهرودی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به چهار هم وطن زندگی دوباره بخشید.

به گزارش سورپرس، رضا چمن سه شنبه شب با بیان اینکه این جوان ساکن روستای « گلستان پرو» بود، افزود: مرحوم آجدانی ۳۰ فروردین به دنبال تصادف با موتورسیکلت در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شد و به علت شدت آسیب وارد شده به مغز با وجود تلاش کادر درمانی بیمارستان، دچار مرگ مغزی شد.

وی ادامه داد: پس از تأیید گروه پزشکی مبنی بر مرگ مغزی، خانواده مرحوم در یک اقدام شایسته و خداپسندانه با اهدای اعضای فرزندشان موافقت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه کبد، قلب و ۲ کلیه این جوان به بیماران نیازمند دریافت عضو اهدا شد، تصریح کرد: خانواده این جوان هدف از این کار خداپسندانه را ترویج فرهنگ اهدا عضو و کمک به بیماران نیازمند دانستند و معتقدند که با این اقدام احساس آرامش می کنند.

به گفته وی با اهدای ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب یک بیمار مرگ مغزی می‌توان جان یک تا ۸ بیمار را نجات داد.

چمن یاد آور شد: پس از آغاز مرگ مغزی . ۱۴ روز برای موافقت خانواده برای اهدای عضو فرصت وجود دارد.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.