کد خبر : 29854
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
-

اعتراض به نژادپرستی در اروپا ادامه دارد

اعتراض به نژادپرستی در اروپا ادامه دارد
در حالی که به نظر می‌رسید که اعتراضات به نژادپرستی در سایر نقاط جهان از تب و تاب اولیه افتاده باشد، نقاط مختلفی از اروپا شاهد دور جدید اعتراضاتی از این دست بودند.

به گزارش سورپرس، بعد از به قتل رسیدن جورج فلوید به دست یک مأمور سفیدپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، جنبش‌های اعتراضی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در سرتاسر جهان به راه افتاد و این موضوع باعث شده که تحولات جدیدی در زمینه مسائل اجتماعی و نیز تغییر در برخی قوانین کشورهایی که شاهد این اعتراضات بودند، شکل بگیرد.

تظاهرات علیه نژادپرستی در فرانسه و آلمان

هزاران نفر از مردم فرانسه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در خیابان‌های شهر «ول دوآز» تظاهرات کردند، تا چهارمین سالگرد مرگ یک سیاه‌پوست فرانسوی مالی‌تبار را گرامی بدارند.

به نوشته خبرگزاری «دویچه‌وله»، این سیاه‌پوست ۲۴ ساله که «آداما تراوره» نام داشته، پس از دستگیری در ژوئیه سال ۲۰۱۶، مأموران پلیس وی را به زمین کوبیدند و وی پس از مدتی در پاسگاه پلیس جان خود را از دست داد.

اروپا و ادامه اعتراض به نژادپرستی

در این تظاهرات، معترضان شعار «عدالت هیچ، صلح هیچ» را سر دادند و بنر‌هایی را با عکس این سیاه‌پوست در کنار جورج فلوید در دست داشتند.

همچنین تظاهرات ضد‌نژادپرستی روز گذشته، ۲۹ تیر در پایتخت آلمان، شهر برلین نیز شکل گرفت. در این تظاهرات بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مردم برلین در مرکز این شهر تجمع کردند تا خشونت پلیس را محکوم کنند.

دادخواست یک ایالت علیه دولت فدرال

در پی ادامه بازداشت‌های غیرقانونی معترضان مسالمت‌جو به دست پلیس مخفی ترامپ در شهر پورتلند آمریکا، دادستان کل ایالت اورگن برای پایان دادن به این بازداشت‌ها، دادخواستی را علیه دولت فدرال ارائه کرد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، در روزهای گذشته افسران فدرال در خودروهای بدون نشان با زور معترضان را در خیابان‌ها بازداشت و بدون توضیح برده‌اند. دولت فدرال مدعی است که می‌کوشد نظم را به این شهر بازگرداند.

اروپا و ادامه اعتراض به نژادپرستی

نیروهای فدرال که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا در این شهر مستقر شده‌اند، همچنین علیه معترضان از گاز اشک‌‌آور و سایر سلاح‌های غیرکشنده استفاده می‌کنند.

در دادخواست مذکور، دادستان کل اورگن خواستار دستوری برای بازداشتن مأموران وزارت امنیت داخلی، سرویس مارشال‌های آمریکا، گمرک و حفاظت مرزی و همچنین سرویس حفاظت فدرال از بازداشت‌های بیشتر شده است.

این دادخواست مأموران فدرال را به نقض اصلاحیه چهارم و پنجم به دلیل بازداشت مردم بدون حکم و روند مقرر متهم می‌کند.

ترامپ: قانون تغییر نام پایگاه‌های آمریکایی را وتو می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه، ۲۹ تیر در مصاحبه‌ای گفت که هرگونه اقدام برای تغییر نام پایگاه‌هایی که مربوط به نمادهای کنفدراسیون‌هاست، وتو خواهد کرد.

وی که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، بار دیگر از موضع خود درباره نام‌گذاری برخی پایگاه‌های آمریکا به نام شخصیت‌های کنفدراسیون‌ها حمایت و تأکید کرد که هرگونه اقدامی که به دنبال تغییر نام این پایگاه‌ها باشد، رد می‌کند.

اروپا و ادامه اعتراض به نژادپرستی

رئیس جمهورآمریکا در ادامه این مصاحبه گفت که استفاده از پرچم کنفدراسیون لزوماً به معنای نژادپرستی نیست، این در حالی است که کنفدراسیون‌ها در جنوب آمریکا که به دنبال حفظ قانون برده‌داری در این کشور بودند، به جنگ با شمال پرداختند.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه سیاست جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن نمایش پرچم کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی این کشور را ممنوع می‌کند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.