کد خبر : 55273
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
-

اطفای حریق ۲۳ هکتار از عرصه های جنگلی گیلان طی دو روز

اطفای حریق ۲۳ هکتار از عرصه های جنگلی گیلان طی دو روز
مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه طی دو روز گذشته ۲۲ فقره آتش سوزی در سطح جنگل های استان داشتیم، تصریح کرد: این آتش سوزی ها در سطح ۲۳ هکتار از عرصه های جنگلی استان به وقوع پیوسته است.

به گزارش سورپرس، میرحامد اختری،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد شدید گرم، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت و کلیه پرسنل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در آماده باش صد درصدی بودند.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته ۲۲ فقره آتش سوزی در سطح جنگل های استان داشتیم، تصریح کرد: این آتش سوزی ها در سطح ۲۳ هکتار از عرصه های جنگلی استان به وقوع پیوسته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از اطفای کامل ۱۸ فقره حریق در سطح شش شهرستان خبر داد و عنوان کرد: عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان های سیاهکل، فومن، املش، رشت، صومعه سرا، رضوانشهر، رودبار، لنگرود، ماسال و لاهیجان درگیر آتش سوزی بودند.

اختری، با بیان اینکه نیروهای حفاظتی در کنار گروه های امدادی و بسیجی در حال اطفای چهار فقره آتش سوزی در سطح شهرستان های سیاهکل، ماسال، لاهیجان و صومعه سرا هستند، گفت: خوشبختانه این حریق ها کاملا تحت کنترل است و در حال اطفای کامل هستیم.

وی علت اصلی وقوع این آتش سوزی ها را وزش شدید باد گرم و افزایش دما و کاهش رطوبت دانست و اضافه کرد: تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان، هلال احمر، بسیج، ستاد مدیریت بحران و مردم منطقه ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد: مردم و ساکنین جنگل از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کنند و در صورت مشاهده دود یا حریق با شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.