کد خبر : 37404
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
-

گلوبال تایمز:

اصرار پمپئو به اعمال تحریم‌ها علیه ایران مغایر سازمان ملل است

اصرار پمپئو به اعمال تحریم‌ها علیه ایران مغایر سازمان ملل است
روزنامه گلوبال تایمز چین در گزارشی تحلیلی نوشت: اصرار وزیر خارجه آمریکا بر بازگرداندن تحریم ها علیه ایران مغایر با خواست شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش سورپرس، گلوبال تایمز روز جمعه در این مطلب نوشت: مایک پمپئو اصرار دارد آمریکا تحریم های سازمان ملل علیه ایران را از هفته آینده اعمال خواهد کرد حال آنکه پافشاری وی در تناقض آشکار با اجماع قاطع کشورهای دیگر در مخالفت با چنین اقدامی علیه ایران است.

در این گزارش آمده که پمپئو در یک کنفرانس خبری مشترک با «دومنیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ایالات متحده آنچه را که همیشه باید انجام دهد انجام خواهد داد این کشور به عنوان بخشی از مسئولیت های خود برای ایجاد صلح، این بار در خاورمیانه، سهم خود را انجام خواهد داد.

وی گفت: همه کارهایی را که باید انجام دهیم انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که این تحریم ها اعمال می شود.

پمپئو پیشتر پس از اینکه شورای امنیت با طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کرد، بحث بازگشت سریع تحریم ها را اعلام کرد.

در گزارش رسانه چینی آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شد و بارها آن را نکوهش کرد اما پمپئو معتقد است که واشنگتن همچنان که در این توافق آمده کماکان یک مشارکت کننده است و این مجازات ها طبق قطعنامه معتبر شورای امنیت سازمان ملل مجاز است.

گلوبال تایمز نوشت: ترامپ قبلاً نیز تحریم های گسترده یک جانبه علیه ایران اعمال کرده و خسارات سنگینی به ایران وارد کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: سازمان ملل متحد به صراحت گفته است آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه ایران را بازگرداند و ۱۳ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت هم با این امر مخالفت کرده اند.

رسانه چینی در پایان آورده است: متحدان اروپایی ایالات متحده می گویند که آنها می خواهند راه حل دیپلماتیک در مورد موضوع هسته ای و برجام را حفظ کنند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.