کد خبر : 46089
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
-

اسکی معلولین توسعه چشمگیری داشته است

اسکی معلولین توسعه چشمگیری داشته است
رییس انجمن پارااسکی فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: شمار اسکی‌بازان پارالمپیکی ایران در پنج‌سال گذشته رشد چند برابری داشته و از یک ورزشکار تا ۳۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش سورپرس، عیسی ساوه‌شمشکی، رییس انجمن پاراسکی فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین در گفت و گویی خبری اظهار داشت: سال ۲۰۲۲ پارالمپیک زمستانی در چین برگزار می‌شود و به دنبال آن هستیم تا ورزشکاران معلول و نابینای خود را به این مسابقات اعزام کنیم.  ورزشکارانی که در ابتدای راه فراگیری اسکی هستند زیرا اسکی معلولان در کشور یک رشته تازه تاسیس و در حال توسعه است. انتظار کسب نتایج شگرف از این ورزشکاران نداریم اما اعزام آنان می‌تواند زمینه را برای موفقیت بعدی فراهم کند.

وی با بیان اینکه تنها پنج سال از تاسیس انجمن پارااسکی می‌گذرد عنوان کرد: در سال ۱۳۹۴ که با کمک فدراسیون جانبازان و معلولین موفق به پایه‌گذاری این رشته شدیم تحت حمایت‌ «محمود خسروی‌وفا» بودیم و تنها یک ورزشکار به نام «صادق کلهر» حضور داشت که به دلیل یک سانجه معلول شد. اما اکنون بیش از ۳۰ ورزشکار در این حوزه فعالیت دارند و در بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت کردیم و پرچمدار ایران دختری نابینا بود که بعدا توانست مدال شجاع‌ترین زن را از آن خود کند. «الهه قلی‌فلاح» اسکی‌باز نابینایی است که توانمندی خود را در رشته‌هایی مانند دوومیدانی و اسکیت به اثبات رسانده و از کمیته بین‌المللی المپیک نشان شجاعت دریافت کرد.

این جایزه هر ۲ سال یکبار به ورزشکاری اهدا می‌شود که تلاش می‌کند آنچه را که برای عموم مردم دست نیافتنی و غیرقابل پیش بینی است، محقق سازد.

رییس انجمن پاراسکی فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به رویدادهای مهم پیش‌رو گفت: برای حضور در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین، حضور در چند مسابقه در دستور کار است. یک تورنمنت اواخر دی ماه در ایران برگزار می‌شود و قهرمانی جهان در کشور نروژ نیز از دیگر مسابقات است. برای نخستین بار اسکی‌بازان پارالمپیکی ایران به این مسابقات می‌روند. امیدوارم بتوانیم سهمیه لازم برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۲ چین را کسب کنیم.

ساوه‌شمکشی ادامه داد: با توجه به وارداتی بودن وسایل اسکی هزینه این ورزش برای معلولان زیاد است لذا با کمک فدراسیون جانبازان و معلولین، کمیته ملی‌پارالمپیک و خیرین اقدام به تهیه وسیله برای آنان خواهیم کرد. بخشی از وسایل نیز توسط خود ورزشکار تهیه می‌شود. البته با هماهنگی که با فدراسیون اسکی به عمل آمده استفاده از پیست‌های اسکی کشورمان رایگان است و به همین خاطر ورزشکاران و انجمن پارااسکی برای مسابقه یا استفاده از این پیست‌ها هزینه‌ای نخواهد پرداخت.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.