کد خبر : 24958
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
-

اسپیس‌ایکس، ۶۰ ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کرد + فیلم

اسپیس‌ایکس، ۶۰ ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کرد + فیلم
شرکت "اسپیس‌ایکس"، 60 ماهواره دیگر از مجموعه ماهواره‌های "استارلینک" را به فضا پرتاب کرد.

به گزارش سورپرس و به نقل از تک‌کرانچ، شرکت “اسپیس‌ایکس” (SpaceX)، پرتاب جدیدی با موشک “فالکون۹” (Falcon 9) انجام داد. پرتاب این موشک که حامل ۶۰ ماهواره دیگر از مجموعه ماهواره‌های “استارلینک” (Starlink) است، از همان پایگاه پرتابی صورت گرفت که ماموریت “دمو-۲” (Demo-2) از آنجا انجام شد و فضانوردان ناسا سوار بر کپسول “دراگون” (Dragon) به “ایستگاه فضایی بین‌المللی” (ISS) عازم شدند.

 

اسپیس‌ایکس در ابتدا قصد داشت ۶۰ ماهواره جدید استارلینک را روز یکشنبه ۱۷ مه به فضا پرتاب کند اما این پرتاب به تعویق افتاد و به بعد از ماموریت دمو-۲ موکول شد.

 

این پرتاب جدید، هیچ مسافری با خود به همراه ندارد اما ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را حمل می‌کند. این ماهواره‌ها در مدار پایین زمین به دیگر ماهواره‌های استارلینک خواهند پیوست تا بخشی از یک شبکه ماهواره‌های اینترنتی را شکل دهند که امکان اتصال اینترنتی قابل اطمینان را به خصوص در مناطقی که امکان اتصال اینترنتی در آنها فراهم نیست یا ضعیف است، فراهم می‌کند.

 

اسپیس‌ایکس، 60 ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کرد

این پرتاب، آزمایش یک سیستم جدید را نیز شامل می‌شود که اسپیس‌ایکس آن را برای برطرف کردن مشکل دید در شب ماهواره‌های خود فراهم کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.