کد خبر : 26484
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
-

استقرار اکیپ‌های اطفاء حریق دربوستان‌ها و باغات منطقه ۲

استقرار اکیپ‌های اطفاء حریق دربوستان‌ها و باغات منطقه ۲
شهرداری  منطقه 2 به منظور حفظ و صیانت از درختان و فضای سبز و جلوگیری از آتش سوزی، همزمان با  جمع آوری به موقع و مستمر علف‌های هرز، نسبت به احداث آتش بر و تشکیل اکیپ های اطفاء حریق در باغات منطقه اقدام کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اکبر کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه  با اشاره به اولویت برنامه های منطقه در صیانت از فضای سبز گفت:  منطقه ۲ به لحاظ  وجود ۱۹۰۸هکتار  فضای سبز از مناطق برخوردار ومطلوب شهر تهران  در بحث سرانه فضای سبز است، برهمین اساس هم زمان با آغاز فصل گرما و احتمال آتش سوزی  در سطح فضای سبز و باغات منطقه، برنامه ریزی منسجم جهت جمع آوری علف های هرز صورت گرفت.

وی افزود: عملیات حذف  و جمع آوری علف‌های هرز در باغات ، زمین های غیر محصور ، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی  به صورت برنامه مستمر با فعالیت  روزانه ۹۰۰کارگر انجام شد.

کریمی پور با اشاره به گستردگی و پراکندگی پوشش گیاهی در سطح منطقه و وجود باغات که منجر به افزایش احتمال  آتش سوزی در سطح منطقه می شود افزود:  درراستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی، تشکیل  اکیپ های اطفاء حریق در سطح باغات  واحداث آتش بر در نقاط پر خطر  شناسایی شده  در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت زیاد اطلاع رسانی‌ها در کاهش حریق گفت: از مهمترین اقدامات علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق  با توزیع اطلاعیه های هشدار دهنده در مناطق بحرانی  انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو در پایان فعال کردن گشت‌های حفاظتی در سطح فضای سبز منطقه را  از  دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.