کد خبر : 107939
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
-

استاندار سمنان در مرکز توانبخشی معلولان: پیگیر پرونده معلول مضروب هستم

استاندار سمنان در مرکز توانبخشی معلولان: پیگیر پرونده معلول مضروب هستم
استاندار سمنان پس از بازدید از مرکز توانبخشی معلولان ذهنی در سمنان که یک توانخواه در آن مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، گفت: پیگیر پرونده معلول سندروم داون هستم.

به گزارش سورپرس، خبرنگاران چندی پیش بر اساس سوژه‌ای که در سامانه سوت‌زنی فارس ثبت شده بود، مطلع شدند که یک بیمار سندروم داون با شرایطی نامناسب از یک مرکز توانبخشی در سمنان، با آمبولانس به بیمارستان کوثر این شهر منتقل شده است.

«مهدی»، برادر این بیمار سندروم داون است که در پیگیری‌های بعدی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگاران در سمنان، ماجرا را شرح داد و ادعاهایی را درباره شرایط نامساعد جسمانی برادرش در پی ضرب و جرح در این مرکز توانبخشی مطرح کرد.

اداره کل بهزیستی استان سمنان هم بعدتر در واکنش به این گزارش تأیید کرد که در روزهای اخیر، به یکی از توانخواهان مقیم در یکی از مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی استان آسیب جسمی وارد شده است.

با این حال، اسنادی به دست آمده که نشان می‌دهد اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان در بررسی پرونده ضرب و جرح شدید این معلول سندروم داون، ۳۱ بند صدمه بدنی وارده به این معلول را محرز تشخیص داده است.

محمدشریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان پس از اطلاع از مصدومیت مددجوی معلول در سمنان، به‌صورت سرزده در مرکز توانبخشی معلولان سمنان حاضر شد و ضمن بررسی دقیق موضوع و تحقیق از مطلعان و مسؤولان مربوطه، سوابق پزشکی و پرونده موجود را در آن مرکز نگهداری بررسی کرد.

سوت‌زنی| استاندار سمنان در مرکز توانبخشی معلولان: پیگیر پرونده معلول مضروب هستم+ فیلم و عکس

معلول سندروم داون که در یک مرکز توانبخشی در سمنان به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، از بیمارستان ترخیص شده است و فعلاً در آغوش خانواده خواهد بود.

نمایندگان مجلس در استان سمنان در ادامه پیگیری پرونده معلول سندروم داون که در یک مرکز توانبخشی در سمنان به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، به این مسأله ورود کردند.

در همین حال سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در بازدیدی سرزده از مرکز توان‌بخشی معلولان ذهنی در سمنان، شرایط خدمات‌رسانی به توانخواهان در این مرکز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

بازدید استاندار سمنان از مرکز توانبخشی معلولان ذهنی سمنان به همراه سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان انجام شد و هاشمی در این بازدید، با کارکنان حاضر در مرکز نیز گفت‌وگو کرد.

استاندار سمنان پس از این بازدید به خبرنگاران گفت: شرایط خدمات‌دهی در مرکز توانبخشی معلولان ذهنی سمنان را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دادیم و توصیه‌های لازم به مسؤولان مربوطه در این زمینه ارائه شد.

هاشمی با اشاره به ضرب و جرح یک توانخواه در این مرکز گفت: پیگیر پرونده معلول مضروب هستم و مسؤولان امر نیز باید با دقت مسأله را بررسی کنند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.