کد خبر : 85915
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۵۷
-

بررسی ارزشمندترین تیم‌ها و بازیکنان ایرانی در ترانسفرمارکت

از سردار ۷۹۰ میلیاردی تا طارمی ۵۰۰ میلیارد تومانی!

از سردار ۷۹۰ میلیاردی تا طارمی ۵۰۰ میلیارد تومانی!
عملکرد درخشان ستارگان ایرانی در سال‌های اخیر باعث شده ارزش آن‌ها در سایت‌های قیمت‌گذاری روی بازیکنان بالا برود.

به گزارش سورپرس به نقل ازخبرآنلاین؛ سایت ترانسفرمارکت یکی از وبسایت‌های ارزش‌گذاری روی بازیکنان فوتبال است و در این حوزه اعتبار بالایی دارد. این سایت براساس عملکرد بازیکنان سراسر دنیا ارزش آن‌ها در بازار نقل و انتقالات را تعیین می‌کند که این ارزش مربوط به مبلغ رضایتنامه این ستارگان است. در حال حاضر از نگاه ترانسفرمارکت کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی تیم پاری‌سن‌ژرمن باارزش‌ترین فوتبالیست جهان است و ارزش ۱۶۰ میلیون یورویی دارد. پس از ستاره پاریسی‌ها ارلینگ هالند نروژی قرار دارد که در دو سال اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته ارزش خود را به ۱۵ میلیون یورو رسانده است. در رده سوم هم هری کین انگلیسی با ۱۲۰ میلیون یورو قرار دارد. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، دو فوق‌ستاره دنیای فوتبال در سال‌های به واسطه بالا رفتن سن و سال‌شان با کاهش ارزش مواجه شده‌اند و در حال حاضر به ترتیب ۴۵ و ۸۰ میلیون یورو ارزش دارند و در لیست نفرات برتر نیستند. نکته جالب در مورد رونالدو این است که چندی پیش در اعتراض به کاهش ارزش خود تصمیم گرفت صفحه اینستاگرام ترانسفرمارکت را بلاک کند!

از سردار 790 میلیاردی تا طارمی 500 میلیارد تومانی!

از سردار 790 میلیاردی تا طارمی 500 میلیارد تومانی!

ارزش در سایت ترانسفرمارکت نام بازیکن
۱۶۰ میلیون یورو کیلیان امباپه ۱
۱۵۰ میلیون یورو ارلینگ هالند ۲
۱۲۰ میلیون یورو هری کین ۳

۱۰۰ میلیون یورو

جک گریلیش ۴
۱۰۰ میلیون یورو محمد صلاح ۵
۱۰۰ میلیون یورو روملو لوکاکو ۶
۱۰۰ میلیون یورو کوین دی‌بروینه ۷
۱۰۰ میلیون یورو نیمار ۸
۹۰ میلیون یورو جیدون سانچو ۹
۹۰ میلیون یورو فرنکی دی‌یونگ ۱۰

هم‌چنین در میان باشگاه‌های جهان هم در حال حاضر منچسترسیتی با ۱٫۰۸ میلیارد یورو در صدر قرار دارد و پاری‌سن‌ژرمن با ۹۹۰ میلیون، منچستریونایتد ۹۰۷ میلیون، چلسی با ۸۹۰ و لیورپول با ۸۶۶ میلیون یورو در رده‌های بعدی هستند. رئال مادرید در حال حاضر ۷۵۶ میلیون یورو ارزش دارد و هفتم است و بارسلونا هم با ۶۷۲ میلیون یورو دهم است.

این وبسایت بازیکنان ایرانی در سراسر دنیا را هم زیر نظر دارد و نام ستارگان فوتبال ایران هم در جدول ارزش‌گذاری ترانسفرمارکت قرار دارد. سردار آزمون و مهدی طارمی دو لژیونر ایرانی حاضر در تیم‌های زنیت و پورتو با درخششی که در چند سال اخیر داشته‌اند حسابی در این سایت پیشرفت کرده‌اند و به ترتیب ۲۵ و ۱۶ میلیون یورو ارزش دارند. سردار و طارمی باارزش‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر ایران هسند و دیگر ملی‌پوشان پشت سر آن‌ها قراردارند. این دو ستاره از خیلی از بازیکنان تیم‌های بزرگ هم ارزشی بالاتر دارند و در صورت ادامه درخشش از این هم باارزش‌تر خواهند شد. علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی تیم فاینورد هم زمانی در ترانسفرمارکت ۱۸ میلیون یورو ارزش داشت ولی نیمکت‌نشینی در برایتون ارزش او را پایین آورد و اکنون با ۵ میلیون یورو سومین فوتبالیست باارزش ایران است.

از سردار 790 میلیاردی تا طارمی 500 میلیارد تومانی!

ارزش در سایت ترانسفرمارکت نام بازیکن
۲۵ میلیون یورو سردار آزمون ۱
۱۶ میلیون یورو مهدی طارمی ۲
۵ میلیون یورو علیرضا جهانبخش ۳
۳ میلیون یورو سامان قدوس ۴
۳ میلیون یورو علی قلی‌زاده ۵
۲٫۷ میلیون یورو مهرداد محمدی ۶
۲٫۵ میلیون یورو میلاد محمدی ۷
۲ میلیون یورو کاوه رضایی ۸
۲ میلیون یورو الهیار صیادمنش ۹
۱٫۸ میلیون یورو انصاری‌فرد – قایدی ۱۰

براساس گزارش این سایت در حال حاضر در بین تیم‌های لیگ برتری مجموع ارزش بازیکنان تیم استقلال ۱۲٫۱۸ میلیون یورو است و این تیم ارزشمندترین تیم لیگ ایران به حساب می‌آید. پس از استقلال قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر یعنی پرسپولیس حضور دارد که مجموع ارزش ستارگانش به ۱۱٫۲۸ میلیون یورو می‌رسد و تیم سوم هم سپاهان با ۸٫۶ میلیون یورو است. نکته جالب اینکه تیم‌های ایرانی در قیاس با تیم‌های عربی ارزشی به مراتب پایین‌تر دارند و تفاوت زیادی بین قیمت بازیکنان است. در لیگ ستارگان قطر تیم الریان ۴۳٫۲۳، الدحیل ۳۱٫۲۸ و السد ۲۶٫۶۵ میلیون یورو ارزش دارند. در عربستان هم ارزش الهلال ۶۱٫۱۵، النصر ۵۷٫۷۵ و الاتحاد ۳۲٫۱۵ میلیون یورو است. به طور مثال در تیم الهلال که استقلال و پرسپولیس را شکست داد فقط ارزش متئوس پریرا ۱۵ میلیون یورویی از کل ترکیب آن‌ها بیشتر است!

درحال حاضر استقلال در فوتبال آسیا پنجاه و دومین ترکیب باارزش قاره را دارد و پرسپولیس که در سه سال اخیر دو بار فینالیست شده هم تیم پنجاه و هشتم است.

در بین ستارگان حاضر در لیگ برتر ایران مهدی ترابی با یک میلیون یورو باارزش‌ترین ستاره لیگ برتری است. آیاندا پاتوسی از فولاد و ارسلان مطهری از استقلال هم با ۹۰۰ هزار یورو در رده‌های بعدی هستند.

از سردار 790 میلیاردی تا طارمی 500 میلیارد تومانی!

ارزش در سایت ترانسفرمارکت نام بازیکن
یک میلیون یورو مهدی ترابی ۱
۹۰۰ هزار دلار آیاندا پاتوسی ۲
۹۰۰ هزار دلار ارسلان مطهری ۳
۸۰۰ هزار دلار مهدی عبدی ۴
۸۰۰ هزار دلار سیامک نعمتی ۵
۷۵۰ هزار دلار میلاد سرلک ۶
۷۵۰ هزار دلار رشید مظاهری ۷
۷۰۰ هزار دلار محمدحسین مرادمند ۸
۷۰۰ هزار دلار عارف غلامی ۹
۷۰۰ هزار دلار سجاد شهباززاده ۱۰

 

در حال حاضر هئونگ مین سون، ستاره کره‌ای تاتنهام با ۸۵ میلیون یورو باارزش‌ترین بازیکن آسیا و یکی از بهترین‌های جهان است. پس از او سردار آزمون و داییچی کامادا با ۲۵ میلیون یورو حضور دارند و تومیاسو با ۲۰ و طارمی با ۱۶ میلیون یورو در رده‌های بعدی هستند.

از سردار 790 میلیاردی تا طارمی 500 میلیارد تومانی!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.