کد خبر : 112265
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
-

محسنی اژه‌ای در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر:

از بانک‌ها خواسته‌ایم تا برخلاف بخشنامه مصوب بانک مرکزی اقدام به اخذ سود نکنند

از بانک‌ها خواسته‌ایم تا برخلاف بخشنامه مصوب بانک مرکزی اقدام به اخذ سود نکنند
رئیس دستگاه قضا گفت: از بانک‌ها خواسته‌ایم تا برخلاف بخشنامه مصوب بانک مرکزی اقدام به اخذ سود نکنند و آسیب‌های موجود در تخصیص ارز و ارائه تسهیلات را مرتفع سازند.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز (پنجشنبه ششم مرداد) طی سخنانی در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر، با اشاره به ارزش صبر و تحمل و کار جهادی در دستگاه قضایی اظهار کرد: با دستگاه قضایی مقتدر، مستقل و صحیح‌العمل می‌توانیم جلوی بسیاری از کجی‌ها و ناراستی‌ها را در حوزه‌ها و ساحت‌های مختلف در جامعه بگیریم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به کمبودهای دستگاه قضایی از حیث نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، به تشریح برخی از تلاش‌های صورت گرفته در دوره اخیر برای ارتقای وضعیت معیشتی همکاران قضایی پرداخت.

رئیس عدلیه همچنین به رئیس کل دادگستری استان بوشهر توصیه کرد تا شرایط بازدید و سرکشی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در این استان را از مراکز و مراجع قضایی از جمله زندان‌ها و پزشکی قانونی فراهم سازد تا این مسئولان و متولیان در بخش‌های اجرایی و تقنینی با کمبودهای دستگاه قضایی و خدماتی که در این دستگاه به مردم ارائه می‌شود، از نزدیک آشنا شوند.

رئیس دستگاه قضایی در ادامه به مقوله مهم اقتصاد اشاره کرد و بیان داشت: امروز دشمن برای فشار اقتصادی به مردم و کشور ما، تلاش همه‌جانبه می‌کند؛ لذا ضروری است همت خود را برای کمک به دولت در مقوله‌های اقتصادی از جمله رفع موانع کسب و کار و کمک به روند صادرات و واردت افزایش دهیم.

وی با اشاره به قدم‌هایی که در زمینه رفع معضلات و آسیب‌های نظام بانکی برداشته شده است، گفت: از بانک‌ها خواسته‌ایم تا برخلاف بخشنامه مصوب بانک مرکزی اقدام به اخذ سود نکنند و آسیب‌های موجود در تخصیص ارز و ارائه تسهیلات را مرتفع سازند؛ از سویی دیگر در وصول معوقات بانک‌ها ورود کرده‌ایم و مساعدت‌هایی را در این راستا به نظام بانکی ارائه کرده‌ایم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به مقوله آسیب‌ها و معضلاتی که در زمینه واردات کالا به کشور وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: فرآیند ثبت سفارش برای واردات کالا و تخصیص ارز در این مقوله، یک چرخه بسیار مشکل‌دار در کشور است.

وی افزود: با هیچ منطقی جور در نمی‌آید که یک کالا که برای واردات آن به کشور ارز صرف شده است، سه الی شش ماه در کشتی بماند و برای هر روز عدم تخلیه آن محموله از کشتی، هزینه بر کشور تحمیل شود؛ از سویی دیگر شاهد هستیم که برخی محموله‌های تخلیه شده در بندر بدون اعلام به گمرک، فاسد و متروکه می‌شوند ؛ این موارد به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

محسنی اژه‌ای با اشاره به بازدید صبح امروز خود از انبارهای بندر، گمرک و اموال تملیکی بوشهر، به موضوع وجود ۳۰ کانتینر بلاتکلیف در یکی از این انبارها اشاره کرد و گفت: برخی از این کانتینرها در بخش‌هایی فاقد محموله بودند و در بخش‌هایی، مشخص بود که محموله‌های کانتینرها کم و زیاد شده است؛ از سویی دیگر مالک و صاحب برخی از این کانتینرها مشخص نبود؛ این موارد می‌تواند زمینه فساد باشد؛ باید برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد، اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس قوه قضائیه این را هم گفت که طی ماه های اخیر با همکاری هر سه قوه بویژه قوه قضائیه و دولت اقدامات مثبت و روبه جلویی در راستای ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی صورت گرفته است که این مهم باید استمرار یابد.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش در جمع قضات و کارکنان قضایی استان بوشهر، توصیه‌هایی را به همکاران قضایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و عدم تأخیر در رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین اهتمام به اجرای به موقع احکام قضایی صادره، ارائه کرد.

همچنین «جمادی» رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز طی سخنانی در این جلسه، با اشاره به رشد ۳ درصدی آمار سازش و مصالحه در این ستان طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز آمار سازش و مصالحه در استان بوشهر با ۳ درصد افزایش به ۳۳ درصد رسید.

رئیس کل‌ دادگستری استان بوشهر همچنین با اشاره به انجام ۸۵ مورد بازرسی و نظارت مسئولان قضایی این استان از انبارهای گمرکات و اموال تملیکی بوشهر گفت: عمده این نظارت‌ها و بازرسی‌ها در ۴ ماه ابتدایی سال جاری انجام شده است.

گفتنی است در این جلسه، نمایندگان قضات، کارمندان اداری و سازمان‌های تابعه قضایی استان بوشهر به بیان دیدگاه‌ها و‌ نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.