کد خبر : 54980
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
-

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان:

اروپا هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده است

اروپا هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده است
ظریف در پاسخ به وزیر امور خارجه فرانسه گفت: تروئیکای اروپایی هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند.

به گزارش سورپرس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در توئیتی به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام و همچنین سخنان وزیر خارجه فرانسه واکنش نشان داد.

وی در این توئیت نوشت: رهبران سه کشور اروپایی–که برای انجام تعهدات خود تحت برجام به امضای مقامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (از سازمان‌های تحت نظارت وزارت خزانه‌داری آمریکا) نیاز دارند–هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند.

او در ادامه نوشت: ابتکار از آغاز مرده امانوئل ماکرون یا خودداری انگلیس از پرداخت بدهی مقرر در حکم دادگاه را به یاد دارید؟

اروپا هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده است

ظریف سپس با مورد خطاب قرار دادن وزیر خارجه فرانسه نوشت: برجام به خاطر ایران زنده است و نه سه کشور اروپایی.

وی در ادامه نوشت: همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار.

وزیر خارجه کشورمان افزود: یادآوری واقعیت: این “شما” هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید. از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزار‌های ساخت “شما” برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.

گفتنی است ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه بامداد یکشنبه به تکرار زیاده‌خواهی‌ها و ایفای نقش «پلیس بد» در تعامل اروپا با ایران درخصوص توافق هسته‌ای پرداخت.

لودریان طی اظهاراتی با اشاره به گام‌های هسته‌ای اخیر ایران گفت: «ایران در حال کار برای تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود است».

وی درباره لزوم بازگشت همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام اظهار کرد: لازم است که ترتیباتی برای بازگشت ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای انجام شود.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه فرانسه سپس مدعی شد: احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفتگو‌های سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم.

شامگاه شنبه بود که سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس از اعلام ایران درباره آمادگی برای تولید اورانیوم فلزی به‌عنوان سوخت راکتور تحقیقاتی تهران «عمیقاً ابراز نگرانی» کردند و از تهران خواستند به تعهدات برجامی خود بازگردد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.