کد خبر : 97672
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
-

رییس جمهور:

استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و عدالت طلبی از عناصر این انقلاب است

استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و عدالت طلبی از عناصر این انقلاب است
رییس جمهور با تاکید بر اینکه سلطه نمی پذیریم و به کسی ظلم نمی‌کنیم، گفت: ارزشهای جمهوری اسلامی ثابت است.

به گزارش گروه سیاسی سورپرس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران که همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد ، با تبریک ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیدشدت یاد امام (ره) و شهدا ، اظهار کرد: ۲۲ بهمن یوم الله است. همه روزها روزهای خداست، اما چرا یک روز یوم الله می شود؟ جلوه قدرت الهی از غیر مجاری عادی، آن روز را روز خدا می‌کند. در ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست مردم ایران و به رهبری امام جاری شد.
وی در ادامه افزود: قدرت الهی همه را خیره کرد. ملت ایران حکومتی که مورد حمایت قدرت های بزرگ بود را کنار زد و حکومتی به نام دین بر پا کرد. این دست قدرت لایزال الهی بود. در این ایام آنچه برای همه ما ضرورت دارد بویژه نسل جوان، شناخت انقلاب اسلامی و شناخت عناصر هویت ساز این انقلاب است.

رییس جمهور با یادآوری اینکه رهبری جهاد تبیین را امر فرمودند، تصریح کرد: عناصر هویت انقلاب اسلامی را باید شناساند. دین و مردمی بودن از این عناصر است. انقلاب اسلامی مردم پایه است و ادامه دهندگان این مسیر مردم هستند. انقلاب غیر طبقاتی بود و مثل سایر انقلاب‌ها بر یک طبقه خاصی استوار نبود و همه مردم در انقلاب حضور داشتند. استقلال طلبی یکی دیگر از عناصر این انقلاب است. آزادی‌خواهی ، عدالت طلبی از سایر عناصر انقلاب است. در درون انقلاب اسلامی ضدظلم و ضد فساد بودن نهادینه شدن است. همچنین ضداستکبار بودن نهادنیه شده است. انقلاب فساد و ظلم را نمی پذیرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رژیم ستمشاهی نماد وابستگی به استبداد و خضوع در برابر قدرت های سلطه گر و گردن کشی در برابر مردم و آلوده به فساد و ظلم بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمد تا این رژیم را از میان بردارد و نظامی مبتنی بر دین و برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بر پا کند.

رئیسی در ادامه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، تمدنی را رقم زد که به نام اسلام و جمهوریت رقم خورد و تمدنی نوین ایجاد کرد و این تمدن سعادت را برای انسان معاصر فریاد می‌زند. این تمدن دارای شاخصه‌های مهمی است. شعارهای انقلاب اسلامی شعارهایی است که فطری است و به فطرت همه انسان‌ها مربوط می شود و همه مردم جهان آن را می پسندند. سخن و شعار انقلاب اسلامی، آزادی، اخلاق، عقلانیت و عدالت، استقلال، عزت ملی، برادری و نفی سلطه و ظلم است.

وی ادامه داد: این شعارها کهنه نشده است. شعارهای مردم در ۲۲ بهمن ۵۷ امروز هم باید جریان داشته باشد. اگر آن روز از استقلال و آزادی و نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی گفته شد، امروز هم باید این شعارها گفته شود. ما سلطه نمی پذیریم و به کسی ظلم نمی‌کنیم، ارزشهای جمهوری اسلامی ثابت است.

وی با اشاره به اینکه حتی مردم غیر مسلمان، اما آزادی‌خواه به انقلاب اسلامی، امام و رهبری عشق می ورزند، خاطرنشان کرد: شعار انقلاب جهان شمول است. ملت‌های جهان سخت به انقلاب اسلامی پایبندند. همه مردم آزادی‌خواه دنیا می خواهند انقلابی بودن نظام همچنان حفظ شود و دچار فراز و فرود نشود. نگاه و عمل انقلابی همچنان مورد تاکید مردم جهان است.

رییس جمهور : ارزشهای جمهوری اسلامی ثابت است

رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: امام و رهبری مکتبی سیاسی ارائه کردند که دارای شاخص اخلاص است. امام فرمود عالم محضر خداست. توجه به جمهوریت و مردم یکی دیگر از این شاخص هاست و امام و رهبری به مردم علاقمند هستند و توجه به مردم در این مکتب سیاسی و تشریفاتی نیست. شاخص دیگر عدالت است که باید در همه سطوح جامعه جریان داشته باشد. عدالت هدف مهم انقلاب اسلامی است و ما مفتخریم در دولت مردمی، جمهوریت و عدالت را دو محور مهم خود قرار داده ایم. بعضی ها در رسانه‌ها سوال می کنند که رئیس جمهور چرا اینقدر به میان مردم می رود، اما بی توجهی به مردم، بی توجهی به انقلاب اسلامی است. اگر به مردم بی توجهی شود، از انقلاب دور خواهیم شد. عدالت محور کار دولت است که باید همواره مورد تاکید قرار گیرد. عناصر دیگر مکتب امام و رهبری ؛ ضدظلم و ضد استکباری بودن و ضد فساد بودن و استقلال طلبی است. همه می دانند ایران مستقل ترین کشور جهان است، نه سلطه می‌پذیرد و نه ظلم به دیگران را روا می دارد.

وی همچنین افزود: در جهت استقلال اقتصادی کار شده است، اما راه بسیار داریم تا استقلال اقتصادی بیشتری داشته باشیم. همه ظرفیت‌ها در کشور آماده است، اما برخی نگاه‌های غلط و دلهره‌هاو نسخه‌هایی که ارتباطی با جمهوری اسلامی نداشت، موجب عقب نگه داشته شدن است، اما ان‌شاءالله در جهت استقلال اقتصادی و عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبری همواره بر وحدت و انسجام ملی تاکید دارند، گفت: نباید اجازه داد وحدت و انسجام ملی دچار خدشه شود. همه بدانند که پیشرفت کشور در گرو انسجام و وحدت است.

وی تاکید کرد: ما در دولت در رفع مشکلات، توجه به ظرفیت‌های کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی و ملی، رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی گام‌هایی برداشته ایم و گام‌های بسیاری در پیش داریم. کرونا در گذشته مردم را بسیار رنج می داد. در ابتدای دولت روزی ۷۰۰ فوتی داشتیم ولی امروز شرایط متفاوت شده است و مردم هم رعایت کنند تا از سویه فعلی عبور کنیم. در ابتدای دولت نگران بابت کالاهای اساسی وجود داشت اما امروز هیچ نگرانی درباره کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد. ظرفیت‌های کشور به سمت تولید هدایت می شود.

رئیسی تصریح کرد: کسانی دنبال سواستفاده هستند، اما به مردم عرض می کنم این دولت آمده است تا فساد و رشوه و روابط ناسالم نباشد. ما با همه قدرت در برابر رانت خواری و مفسدان خواهیم ایستاد و ریشه آنها را خواهیم کند. نظام عادلانه در تولید، توزیع و جذب و پرداخت به کارکنان خواهیم داشت. اجازه نمی دهم کوچکترین بی عدالتی مردم را نگران کند.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه در سیاست خارجی نگاه متوازن داریم، گفت: نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است. باید نگاه متوازن به همه کشورها بویژه همسایگان داشته باشیم. اما امید ما به مردم شمال، جنوب، شرق و غرب کشور است و ما هرگز امید به وین و نیویورک نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما به آینده بسیار امیدواریم، البته نه امیدواری در شعار. خدمت رهبری هم عرض کردم که هر روز می که گذرد و ظرفیت ها و نیروهای کشور را که می بینم امیدم به آینده بیشتر و بیشتر می شود. به جوانان عرض می‌کنم آینده بسیار روشن و امیدوار کننده است.

رئیسی در پایان گفت: ۲۲ بهمن پیام امید به همه مردم ایران و مستضعیفین و محرومان عالم و پیام استیصال به ظالمان است. بیداری اسلامی نوید الهی است. در ۱۰ سال اول می‌خواستند انقلاب و نظام پا نگیرد. در دوره تثبیت خواستند، نظام تثبیت نشود. در دوره توسعه خواستند پیام انقلاب محدود بماند. دشمن خواست و نشد، ولی شما مردم خواستید و شد. دوره پیشرفت و عدالت هم حتما تحقق پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.