کد خبر : 23566
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
-

قهرمان پارادومیدانی:

ارزشمندترین مدالم را به ستاد دیه اهدا کردم

ارزشمندترین مدالم را به ستاد دیه اهدا کردم

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی تونس در رشته پارادوومیدانی گفت: مدال این مسابقات برایم خیلی ارزشمند بود اما به خاطر حل مشکل هموطنان آن را به ستاد دیه اهدا کردم.

به گزارش سورپرس، «کامبیز طارمی» دوومیدانی‌کار معلول استان هرمزگان در چند روز گذشته با اهدای مدال خود به ستاد دیه این استان اقدام به یک کار خداپسندانه کرد. او که هم اکنون ۳۱ سال سن دارد از ۱۷ سالگی گام در ورزش گذاشته و تاکنون توانسته است ۹ مدال جهانی و بیش از ۱۴۰ مدال کشوری در در مواد مختلف دوومیدانی کسب کند. از ورزش به عنوان ابزاری یاد می‌کند که موجب شده تا از محدودیت های ناشی از معلولیت رهایی پیدا کند و با این ابزار بسیاری از نگاه‌های ناخواسته و جهت دار برخی از مردم رهایی یابد.

او اکنون قهرمانی است که بیش از ۱۵۰ مدال جهانی و ملی را در کارنامه دارد. کودک معلول چند دهه گذشته قهرمانی دیگر افتخاراتش برای هیچ فردی قابل انکار نیست بلکه دنیای قهرمانی و ورزش از وی یک کنشگر فعال حوزه اجتماعی نیز ساخته است. او چند روز پیش با حضور در ستاد دیه استان هزمزگان مدال خود را برای زندانیان غیر عمد به مزایده گذاشت.

قهرمان پارادوومیدانی جهان در گفت‌وگویی عنوان کرد: مسابقات جهانی تونس یکی از شیرین‌ترین خاطرات دوران ورزشی من است؛ مسابقاتی که پیش از اعزام به آن زحمات زیادی متحمل شدم و مزد آن زحمات ۲ مدال زرین در این تورنمنت بود. مسابقاتی که از سطح بسیار بالایی برخوردار بودند و کسب مدال در آن سخت به نظر می رسید. چون این ۲ مدال را با تمرین و زحمات زیادی به دست آورده بودم برایم خیلی ارزشمند بود.

این ملی‌پوش هرمزگانی در زمینه اقدام خود برای کمک به ستاد دیه گفت: به عنوان یک شهروند و چهره ورزشی وظیفه دارم تا گامی در جهت حل مشکل هموطنان بردارم. شاید نتوانم کمک زیادی از راه مالی داشته باشد اما مهمترین داراییم که مدالم بود را در ستاد دیه استان به مزایده گذاشتم تا با درآمد ناشی از آن بخشی از مشکلات شهروندان حل شود.

کامبیز طارمی با بیان اینکه حرکت وی تاکنون موجب جمع شدن ۲۵۰ میلیون شده است، اعلام کرد: خوشحالم با این کارم قدمی در راه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بردارم. بدون شک این آغاز راه من است و در آینده نیز در حد توانم به کارهای خیر خواهم رسید. امیدوارم دیگر ورزشکاران نیز در این امر خیر پیشقدم باشند.

او با ابزار گلایه از امکانات موجود در استان برای تمرین و مسابقه گفت: این روزها خودم مربی خودم هستم و تمام برنامه‌ها را تدوین می‌کنم.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.