کد خبر : 122235
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
-

اردوغان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

اردوغان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد
رئیس پارلمان ترکیه می گوید نام رئیس جمهور این کشور در میان گزینه های دریافت جایزه صلح نوبل امسال قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از تاس، رئیس جمهور ترکیه به دلیل آنچه تلاش های وی برای حل بحران اوکراین خوانده شد، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده است.

«مصطفی سنتوپ» رئیس پارلمان ترکیه روز چهارشنبه در جمع رسانه ها اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به دلیل تلاش هاییکه برای حل بحران اوکراین صورت داد، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده است.

رئیس پارلمان ترکیه خاطر نشان کرد: من رئیس جمهور را به دلیل تلاش هایش در راه برقراری صلح بین روسیه و اوکراین برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد کرده ام. این درخواست خود من است. درخواست هایی نیز از کشورهای دیگر نیز مطرح خواهد شد.

اردوغان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

اردوغان در حالی نامزد دریافت جایزه صلح نوبل می شود که این کشور با نقض حاکمیت ارضی سوریه و عراق، عملیات نظامی را در خاک این کشورها صورت می دهد. ترکیه از ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) عملیات هوایی موسوم به «پنجه شمشیر» را علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق یا ی‌پ‌گ در شمال سوریه آغاز کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید برای حذف تروریست‌ها، هم‌زمان با این عملیات هوایی، احتمالا عملیات زمینی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.