کد خبر : 25941
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۲۵
-

ارائه شیوه‌نامه ایمنی – بهداشتی هتل‌های تامین اجتماعی با مشارکت دانشگاه شریف

ارائه شیوه‌نامه ایمنی – بهداشتی هتل‌های تامین اجتماعی با مشارکت دانشگاه شریف
مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) با اشاره به خسارت عظیم صنعت گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: شیوه نامه های جدید ایمنی و بهداشتی برای این هتل ها با همکاری پژوهشگران دانشگاه شریف تدوین شده است.

به گزارش سورپرس کمیته اجرایی پروتکل بهداشتی کووید ۱۹ در گروه هتلهای هما، علی رحیم پور با اشاره به اینکه هگتا با حدود ۹۰ هتل دو تا پنج ستاره، قطارهای رجا و هفت شرکت زیر مجموعه، بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور به شمار می‌رود، افزود: شیوع بیماری کرونا در کشور، اشتغال بسیاری از افراد شاغل و آموزش دیده در حوزه گردشگری را با خطر جدی مواجه کرده و ما با اقدامات خود در تلاش هستیم ذینفعان صنعت گردشگری همچنان فعال بمانند.

رحیم پور، میزان درآمد محقق نشده هگتا به دلیل شیوع بیماری کرونا را ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هگتا به رغم متحمل شدن هزینه های بسیار بالا، هیچ یک از ۶ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی خود را اخراج نکرده است.

مدیرعامل هگتا، صنعت گردشگری را یک صنعت انسان محور دانست و تاکید کرد: اگر شرایط بحران بیماری تداوم یابد، مشکلات جدی برای نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در این حوزه به وجود خواهد آمد و ما باید با اتخاذ روش های علمی و کارشناسی شده، اعتماد عمومی را به حوزه گردشگری بازگردانیم.

رحیم‌پور که در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از شیوه‌نامه ایمنی- بهداشتی گروه هتل‌های هما با عنوان “هما به روال تازه” (Homa new normal) سخن می‌گفت، افزود: این شیوه نامه که برای نخستین بار در کشور با همکاری اساتید و متخصصان دانشگاه صنعتی شریف و با استفاده از فناوری نانو تهیه شده، یک نمونه کاملاً علمی برای استفاده سایر هتل‌های کشور است.

وی بر اطلاع رسانی در خصوص تلاش های انجام شده در هگتا و گروه هتل های هما برای ایجاد یک روال تازه و ایمن در صنعت گردشگری و هتلداری تاکید کرد و گفت: در تعطیلات اخیر ما شاهد افزایش سفر و شلوغی محور های مواصلاتی بودیم اما ضریب اشغال هتل ها افزایش پیدا نکرد که نشان دهنده ضرورت انجام اقدامات ایمنی و بهداشتی در هتل ها و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات انجام شده است.

** دستورالعمل ایمنی- بهداشتی گروه هتل‌های هما حاصل فعالیت و مشارکت جامعه علمی کشور است

مدیرعامل گروه هتل های هما نیز گفت: این شیوه‌نامه حاصل فعالیت و مشارکت جامعه علمی کشور در یک کارگروه ۴۵ روزه و مطالعه تمامی دستورالعمل های سازمان های بین المللی جهانی است که می تواند زمینه فعالیت مجدد صنعت هتلداری در کشور را فراهم سازد.
جهانگیر حسن‌زاده با اشاره به اجرای آزمایشی ۱۵ روزه این دستورالعمل ایمنی- بهداشتی قبل از رونمایی، اظهار کرد: شیوه نامه حاضر با همکاری جامعه علمی کشور و پوشش دادن تمام بخشهای هتل از لحظه ورود تا خروج میهمان، یک طرح قابل دفاع و اعتمادساز برای گردشگران و میهمانان هتل های هما و دیگر هتل ها و مراکز اقامتی است.
به گفته وی، در این شیوه نامه ایمنی– بهداشتی با همکاری اساتید و متخصصین دانشگاه صنعتی شریف در قالب شرکت دانش بنیان شریف نانو پارس، تلاش شده با استفاده از فناوری نانو و ضدعفونی و پاکسازی سطوح و محیط با ماندگاری زمانی بالا، زمینه جلب اعتماد گردشگران و جذب گردشگران خارجی و داخلی به هتل ها فراهم آید.
مدیرعامل گروه هتل های هما با اشاره به طولانی شدن دوره شیوع بیماری کرونا گفت: ما مجبور به ایجاد یک روال تازه در زندگی و استفاده از مراکز اقامتی و گردشگری هستیم و این شیوه نامه می تواند در دیگر هتل های کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.