کد خبر : 11184
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
-

ارائه دادخواست ورشکستگی در مراجع قضایی کردستان رشد جهشی داشته است

ارائه دادخواست ورشکستگی در مراجع قضایی کردستان رشد جهشی داشته است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: ارائه دادخواست ورشکستگی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی در مراجع قضایی این استان امسال رشد جهشی داشته است.

به گزارش سورپرس، رضا اعظمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: اگر به تعداد دادخواست های ارائه شده ورشکستگی در مراجع قضایی استان طی ۱۰ سال اخیر مراجعه کنیم پی به افزایش جهشی آن در سال جاری نسبت به یک دهه گذشته میبریم.

وی با اشاره به اینکه غالب این افراد را بدهکاران کلان بانکی تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: جرم ورشکستگی شامل ورشکستگی به تقصیر و تقلب است و هر کدام جنبه کیفری خاص خود را دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان افزود: این بدهکاران از ترفندهایی استفاده و اعلام ورشکستگی را به زمانی موکول می‌کنند که مشمول مرور زمان شود تا دیگر بار کیفری نداشته باشد.

اعظمی یادآور شد: واحدهای تولیدی که مشکلات قضایی موجب توقف فعالیت آنها شده باید در سامانه حامی ثبت نام کنند تا دستگاه قضایی مشکلات آنها را بررسی کند.

وی اظهار داشت : در سال جاری ۱۱۷ مورد که در این سامانه ثبت شد، پرونده آنها تشکیل شد و ۶۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است البته از تعداد پرونده های مورد رسیدگی، مشکل ۳۷ واحد رفع شد و از ۲۵ مورد پرونده ای که امکان رفع مشکل آن در استان نبود چهار مورد به تهران معرفی شد.

پرداخت ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: در سال جاری ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در فصل های مختلف به جز تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ در حوزه صنعت استان پرداخت شده است.

محمد دره وزمی اضافه کرد : در ۱۰ روز اخیر هم ۱۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت شده و میزان تسهیلات پرداختی رونق تولید در حوزه صنعت استان به ۱۵۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و تسهیلاتی از محل تبصره ۱۸ از جلسه گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تا به امروز پرداخت نشده است.

در این جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به ریاست استاندار کردستان تشکیل شد مشکلات چند واحد تولیدی در استان مطرح شد.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.