کد خبر : 90016
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
-

ارائه خدمات به ۱۱ هزار معلول در استان سمنان

ارائه خدمات به ۱۱ هزار معلول در استان سمنان
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این استان ۱۳ هزار و ۲۲۶ معلول شامل ذهنی، جسمی و حرکتی و ... زیر پوشش بهزیستی دارد، گفت: سالانه خدمات توانبخشی به این معلولان ارائه می‌شود.

به گزارش سورپرس، علیرضا ایزد پور، مدیر کل بهزیستی استان سمنان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران همزمان با هفته معلولان به میزبانی سالن جلسات بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۳ هزار و ۲۲۶ معلول جسمی و حرکتی است، تاکید کرد: چهار هزار و ۷۸۹ نفر از این افراد معلولان حوزه جسمی و حرکتی هستند.

وی با بیان اینکه معلولان ذهنی دو هزار و ۹۲۱ نفر از مجموع خانواده بزرگ بهزیستی استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: تعداد معلولان شنوایی استان سمنان یک هزار و ۷۰۳ نفر، معلولان بینایی یک هزار و ۶۹۶ نفر، و معلولان اعصاب و روان یک هزار و ۵۳۲ نفر است همچنین در بخش معلولیت‌های مرتبط با صوت و گفتار ۶۲۴ نفر تحت پوشش قرار داشته و پرونده دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان دفتر توانمندسازی معلولان را مرجع رسیدگی به امورات این قشر دانست و تاکید کرد: از ابتدای سال جاری سه هزار و ۷۵۴ نفر بهره مند از طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه شدند همچنین پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی به ۹۷۰ نفر از معلولان استان از جمله دیگر اقدامات بهزیستی بوده است.

ایزد پور با بیان اینکه در سال جاری کمک هزینه ایاب و ذهاب تعداد ۶۴۸ نفر از جامعه معلولان استان سمنان پرداخت شده است، تاکید کرد: پرداخت حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی برای ۳۱۴ نفر و همچنین پرداخت کمک هزینه تشویقی دانشجویی برای ۳۷ دانشجوی معلول در کنار پرداخت کمک هزینه درمان و توانبخشی مبتلایان به اختلالات متابولیکی برای ۲۵ نفر از دیگر اقدامات حوزه دفتر توانبخشی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به یک هزار مورد تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت موسوم به کمیسیون‌های پزشکی صورت گرفته است، بیان داشت: اجرای برنامه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده برای ۵۳۰ پرونده معلولان استان سمنان از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری توسط بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه توزیع ۲۰۰ ویلچر برای معلولان زیر ۱۸ سال با کمک مراکزی مانند ستاد اجرایی و… از دیگر اقدامات صورت گرفته برای معلولان در سال ۱۴۰۰ بوده است، بیان داشت: ارائه خدمات دندانپزشکی به بیش از ۳۰۰ نفر از معلولان، تأمین و واگذاری وسایل کمک توانبخشی به تعداد ۹۶۵ نفر و همچنین پرداخت کمک هزینه تأمین اندام مصنوعی و پروتز و وسایل بهداشتی مرتبط با آن برای ۹۸ نفر از دیگر کارهایی است که برای معلولان صورت گرفته است.

ایزد پور با بیان اینکه هفته معلولان در سال جاری به نام «به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» نامگذاری شده است، گفت: پرداخت ۶۰ مورد کمک هزینه کاشت حلزون گوش برای کمک به کودکان نیازمند از دیگر اقدامات بهزیستی استان در سال جاری بوده است همچنین برای اشاعه کمک‌ها به معلولان مردم استان می‌توانند کمک‌های خود را به سازمان بهزیستی داشته باشند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.