کد خبر : 24836
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
-

اخراج ترامپ از کاخ سفید

اخراج ترامپ از کاخ سفید
معترضان به نظام سرمایه داری در آمریکا در تمام طول روز و پاسی از شب در مقابل کاخ سفید حضور داشتند و در ادامه این اعتراضات دستکم ۹۰ نفر به دست نیرو‌های امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش سورپرس ، تظاهرکنندگان در پایتخت آمریکا، با سردادن شعار‌هایی خواستار اخراج دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از کاخ سفید شدند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در اطراف کاخ سفید گفت: با اینکه زمان مقررات منع آمد و شد آغاز شده است، اما معترضان هنوز در اینجا حضور دارند. ما بین نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان قرار داریم. نیرو‌های یگان عملیات ویژه گارد ملی آمریکا در اینجا مستقر شده اند. این نیرو‌ها در حال آماده باش هستند. تظاهرات به طور کامل مسالمت آمیز است و شاهد هیچ نوع آشوب یا عملیات خرابکارانه نبودیم. تظاهرکنندگان فریاد می‌زنند به سوی ما شلیک نکنید. آن‌ها فریاد می‌زنند در اینجا هیچ آشوبی وجود ندارد، چرا نیرو‌های ضدشورش آمده اند. ما شاهد حضور گسترده نیرو‌های امنیتی در اطراف کاخ سفید هستیم. تظاهرکنندگان شعار می‌دهند دونالد ترامپ باید از کاخ سفید اخراج شود. ما شاهد شعار‌های متعدد تظاهرکنندگان علیه دونالد ترامپ بودیم.
خبرنگار این شبکه افزود: نیرو‌های امنیتی به معترضان اجازه ندادند مانند یک هفته گذشته به اطراف کاخ سفید برسند. تظاهرکنندگان بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات خود تاکید دارند. نیرو‌های گارد ملی در واقع از نیرو‌های ذخیره ارتش آمریکا هستند. نیرو‌های یگان ویژه هم در اینجا حضور دارند که لباس سیاه بر تن دارند. نیرو‌های پلیس ضد شورش و نیرو‌های فدرال آمریکا هم در اینجا مشاهده می‌شوند. تظاهرکنندگان برای تحقق عدالت شعار می‌دهند و خواستار پایان هر نوع نژادپرستی در آمریکا هستند. آن‌ها فریاد می‌زنند، بدون تحقق عدالت، صلح برقرار نخواهد شد. شهردار واشنگتن با حضور در جمع تظاهرکنندگان، حمایت خود را از خواسته‌های آن‌ها و اعتراضات مسالمت آمیز اعلام کرد.
پلیس ضد شورش به شکل کاملا مسلح ظاهر شده است و معترضان آماده تظاهرات گسترده دیگر می‌شوند
فاکس نیوز از استقرار نیرو‌های کاملا مسلح پلیس در سراسر آمریکا در چهارشنبه شب به منظور اجرای مقررات منع آمد و شد خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی این شبکه خبری آمریکایی، هدف از اجرای این مقررات کمک به مقابله با معترضین آخر شب اعلام شده است. مقامات امیدوار بودند با تمهیدات درنظر گرفته شده شب آرامتری را پشت سر بگذارند.
در شهر نیویورک بسیاری از معترضان تصمیم داشتند پس از ساعت هشت شب که حکومت نظامی آغاز می‌شود، هم در خیابان‌ها بمانند. فیلم‌های مختلفی که در فضای مجازی منتشر شد، نشان می‌داد، ده‌ها تظاهرکننده به دلیل نقض مقررات منع آمد و شد دستگیر شدند.
در بروکلین با آغاز دستگیری تظاهرکنندگان تنش‌ها شدت بیشتری پیدا کرد و پس از آنکه جمعیت دچار وحشت شدند و شروع به هل دادن یکدیگر کردند، نیرو‌های پلیس و معترضان با هم درگیر شدند. نیرو‌های پلیس ورودی خیابان تیلاری را مسدود کردند و مانع ورود خودرو‌ها به منطقه منهتن شدند. تا ۹ شب بیش از ۹۰ تظاهرکننده به دلیل نادیده گرفتن مقررات منع آمد و شد در منهتن دستگیر شدند. در اورلاندو نیز معترضانی که پس از آغاز مقررات منع آمد و شد ساعت هشت شب، در خیابان‌ها مانده بودند، دستگیر شدند.
ادامه تظاهرات ضد نژادپرستی مقابل کاخ سفید
شبکه تلویزیونی سی ان ان از تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا خبر داد.
خبرنگار سی ان ان از واشنگتن دی سی گزارش داد: “معترضان صلح طلب در تمام طول روز و پاسی از شب در مقابل کاخ سفید حضور داشتند. در پارک مقابل کاخ سفید و در میان معترضان نیرو‌های امنیتی آمریکایی مشاهده می‌شوند. گفته می‌شود حدود دو تا سه هزار عضو گارد ملی آمریکا در سراسر این کشور مستقر شده اند.
حضور اسب سواران سیاه پوست در حمایت از معترضان آمریکایی
در پی اعتراضات شهروندان ایالت‌های مختلف آمریکا به بی عدالتی و تبعیض نژادی در آن کشور؛ کابو‌های اسب سوار سیاه پوست تگزاس نیز به معترضان مرگ جورج فلوید پیوستند.
نانسی پلوسی به جمع تظاهرکنندگان ملحق شد
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز به جمع تظاهرکنندگان معترض به قتل فلوید ملحق شد. وی در جمع تظاهرکنندگان گفت: صدای او شنیده می‌شود که می‌گوید از همه شما متشکرم.
اقدامات ترامپ، سکوت ماتیس را شکست
وزیر دفاع سابق آمریکا در پی سرکوب شدید قیام ضد نژادپرستی آمریکایی‌ها گفت دونالد ترامپ برای کشور ما ویرانگر است. چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: وزیر دفاع (پیشین) جیمز ماتیس، کسی که رئیس جمهور ترامپ از او با عنوان “سگ هار” یاد می‌کرد، چنان شرایط را ضروری احساس کرد که امروز لب به سخن گشود و این موضوع را که چقدر دونالد ترامپ برای کشور ما ویرانگر است، بیش از پیش تایید کرد.
وزیر دفاع آمریکا با تهدید ترامپ برای اعزام نیروی نظامی به خیابان ها مخالفت کرد
به گزارش سی ان ان, وزیر دفاع آمریکا گفت از تهدید رئیس جمهور برای اعزام ارتش آمریکا برای آرام کردن خیابان ها حمایت نمی کند.
مارک اسپر در کنفرانس خبری خود رویکرد کاملا متناقضی با رئیس جمهور اتخاذ کرد و گفت با اعزام نیروی نظامی آمریکا به خیابان های این کشور موافقت نمی کند.
معترضان در لندن به نشانه همبستگی با جورج فلوید در خیابان زانو زدند
معترضان در لندن که در میان آنها نیروهای آتش نشان نیز دیده می شد با زانو زدن روی زمین به جورج فلوید قربانی خشونت پلیس آمریکا ادای احترام کردند.
دست نوشته معترضین  آمریکایی: جهان از نفاق آمریکا آگاه است
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: در تظاهرات اطراف کاخ سفید علیه کشته شدن جرج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست نیروهای امنیتی این کشور، یکی از تظاهرکنندگان پلاکاردی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود: ”جهان از نفاق آمریکا آگاه است“.
بازداشت ۹۰ معترض در نیویورک
سی ان ان به نقل از اداره پلیس نیویورک اعلام کرد: در اعتراضات دیشب در نیویورک، ۹۰ نفر بازداشت شدند. معترضان به نظام سرمایه داری در آمریکا در تمام طول روز و پاسی از شب در مقابل کاخ سفید حضور داشتند و در ادامه این اعتراضات دستکم ۹۰ نفر به دست نیرو‌های امنیتی بازداشت شدند.
جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز بی عدالتی های نژادی را محکوم کرد
جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به مرگ جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس، « بی عدالتی های نژادی غم انگیز » و « ظلم آشکار » را که دموکراسی را تضعیف می کند، محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس جمهور سابق آمریکا (بین سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱) در بیانیه ای اعلام کرد وی و همسرش به شدت از « بی عدالتی های نژادی غم انگیز » در کشور ناراحت هستند.
جیمی کارتر ۹۵ ساله گفت: « ما از صمیم قلب با خانواده های قربانیان و همه کسانی که در برابر تبعیض نژادی گسترده و ظلم و ستم آشکار احساس ناامیدی می کنند، همدردی می کنیم.»
وی افزود: « افرادی که در موقعیت قدرت، امتیاز و وجدان اخلاقی قرار دارند، باید مقاومت کنند و به پلیس و یک نظام قضایی که با تبعیض برخورد می کند، به نابرابری های اقتصادی غیراخلاقی بین سفیدپوستان و سیاهپوستان و همچنین به اقداماتی که دموکراسی ما را تضعیف می کند، بگویند بس است.»
کارتر در ادامه گفت: « ما به یک دولت به خوبی مردم خود نیاز داریم و سزاوار بهتر از آن هستیم.»
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.