کد خبر : 130310
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
-

سرپرست دانشگاه شهیدبهشتی خبر داد؛

اختصاص اعتبار برای فعالیت علمی دانشجوی ارشد و دکتری

اختصاص اعتبار برای فعالیت علمی دانشجوی ارشد و دکتری
سرپرست دانشگاه شهید بهشتی گفت: به ازاء هر دانشجوی ارشد ۱۰ میلیون تومان و هر دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان اعتبار به استاد راهنما برای تخصیص به فعالیت علمی دانشجو اختصاص می‌یابد.

به گزارش سورپرس؛ دکتر سید محمودرضا آقامیری در دویست و هفتمین جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی گفت: سال ۱۴۰۱، سال پیچیده و سختی بود. شروع سال با حضوری شدن دانشگاه‌ها پس از یک دوره غیرحضوری بودن به دلیل همه گیری کرونا، آغاز شد. شروع سال تحصیلی جدید در مهرماه هم با التهابات اجتماعی و سیاسی همراه شد که با غیرت و مدیریت مسئولان دانشگاه مشکلات مرتفع شد. از تمام مسئولان و مدیران و همکاران دانشگاه در همه بخش‌ها و واحدها تشکر و قدردانی می‌کنم.

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی با ارزیابی عملکرد دانشگاه در برخی حوزه ها در سال ۱۴۰۱ گفت: در حوزه آموزش، فعالیت ها با حضوری شدن کلاس ها پیگیری شد. در حوزه پژوهشی پروژه‌های زیادی انجام شد که برخی از این پروژه ها به پایان رسیده است. در حوزه فرهنگی کارهای خوبی انجام شده و با تغییرات صورت گرفته امیدواریم شاهد رشد و ارتقاء این حوزه به ویژه در مسئله عفاف و حجاب باشیم.

وی افزود: حجاب و عفاف در کنار مسئولیت‌های آموزشی، پژوهشی و سالم‌سازی فضا برای ادامه فعالیت علمی، جزء وظایف اصلی روسای دانشکده‌ها و مسئولان و مدیران دانشگاه است و باید از ایجاد فضای نامطلوب که مانع تحصیل دانشجویان و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی می‌شود پرهیز کرد.

آقامیری در ادامه در خصوص تدوین سند تحول دانشگاه تصریح کرد: شروع سال آینده با ابلاغ سند تحول همراه خواهد بود؛ در سال ۱۴۰۲ خارج از چارچوب سند تحول برنامه‌ای اجرا نخواهد شد. کلیه فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله اعتبارات، هزینه‌ها، گسترش، عمرانی و درآمدزایی همه براساس سند تحول پیگیری خواهد شد.

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی بر آمادگی دولت برای استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور تاکید کردو اظهار داشت: در چارچوب رسالت دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش باید آمادگی خودمان را به سازمان‌ها برای همکاری و حل مسائل اعلام کنیم و برنامه درآمدزایی باید جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر سلامت طرح‌های پژوهشی گفت: اجازه نمی‌دهیم پروژه‌ای که در آن ذره‌ای غش وجود داشته باشد، وارد دانشگاه شود.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها خاطرنشان شد: دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها واحدهای مهم دانشگاه هستند که ماموریت‌های متفاوتی دارند. هر دانشکده موظف است از یک پژوهشکده پشتیبانی نماید و هر پژوهشکده نیز موظف است با حداقل یک دانشکده همکاری نماید؛ از فعالیت به صورت جزایر منفک باید پرهیز کرد.

تشکیل شورای غیر رسمی دانشجویان

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی به برگزاری نشست مشترک با دانشجویان اشاره کرد و تاکید کرد: شورای غیر رسمی دانشجویان در دانشگاه تشکیل شده است. باید با تشکیل جلسات مستمر، ارتباط دانشجویان با روسای دانشکده‌ها و مسئولان دانشگاه تقویت شود؛ می‌توانیم از توان و ظرفیت بالای دانشجویان در مدیریت دانشگاه استفاده کنیم. مسئولیت پیگیری امور دانشجویان در وهله نخست به دانشکده مربوط است.

تصویب مصوبه هیئت امناء برای پشتیبانی از دانشجویان

آقامیری از مصوبه هیئت امناء برای پشتیبانی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: براساس این مصوبه، پیش‌بینی شده است به ازاء هر دانشجوی ارشد ۱۰ میلیون تومان و هر دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان اعتبار به استاد راهنما برای تخصیص به فعالیت علمی دانشجو اختصاص یابد؛ درتلاش هستیم این مصوبه به ویژه در دانشکده‌هایی که درآمدزایی دارند اجرا شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.