کد خبر : 1163
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۵۲
-

رحمانی فضلی:

احزاب بسترساز حضور مردم در انتخابات باشند/ در انتخابات بی‌طرفیم

احزاب بسترساز حضور مردم در انتخابات باشند/ در انتخابات بی‌طرفیم
وزیر کشور گفت: تقاضای ما از احزاب این است که نامزدها با رقابت منطقی بسترساز حضور بیشتر مردم شوند و با محوریت و رعایت قانون در انتخابات حضور داشته باشند.

به گزارش سورپرس؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: در هفته وحدت و در آستانه میلاد پیامبر نور و رحمت خداوند به ما توفیق داده که بتوانیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتخابات دیگری را که تجلی اراده مردم است، در اسفندماه برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: امروز افتتاح ستاد انتخابات و شروع به کار آن است. از شروع ثبت نام که ششم آذر ماه است تا پایان انتخابات حدود ۸۳ روز داریم که ان شاء الله بتوانیم انتخاباتی باشکوه، سالم، در محیطی امن و با مشارکت بالا و محوریت قانون داشته باشیم. در انتخابات دستگاه های اجرایی مختلف ما را همراهی می کنند. حدود ۲۰ دستگاه اجرایی در حوزه های امنیتی، اجتماعی و رسانه ای و در حوزه نظارتی شورای نگهبان با ما این هماهنگی و همکاری را دارند.

وزیر کشور تاکید کرد: امیدواریم امسال انتخابات شاخص مقاومت و استقامت مردم در مقابل فشار و زورآزمایی که دشمنان ما علیه نظام دارند، تبدیل به مانور قدرت مقاومت و استقامت و حضور مردم شود.

رحمانی فضلی افزود: باید با همراهی همه گروه‌ها، احزاب و نامزدهای انتخاباتی و دستگاه های اجرایی و از طرف دیگر شورای نگهبان در یک محیط کاملا هماهنگ همکاری و تلاش کنیم تا ان شاءالله مردم با اعتمادی که به جمهوری اسلامی دارند، حضور پررنگ‌تری مبتنی بر آرا و عملکرد نمایندگان نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم. این امر مستلزم آن است تا همه کسانی که انگیزه و توان در خود می‌بینند ثبت نام کنند و با نیت کمک به نظام و مردم پای صندوق بیایند.

وی تصریح کرد: تقاضای ما از احزاب و گروه ها این است که نامزدها با رقابت اصولی و منطقی بستر ساز حضور بیشتر مردم باشند و در این مسیر قرار بگیرند و با محوریت و رعایت قانون در انتخابات حضور داشته باشند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه تلاش ما در وزارت کشور این است که با بی طرفی کامل این فضای مساعد را در کشور ایجاد کنیم، گفت: از ابتدای آغاز به کار ستاد آمادگی داریم که به امور و به شکایات رسیدگی کنیم. مسئولیت انتخابات نیز با معاونت سیاسی وزارت کشور است.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.