کد خبر : 18705
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
-

احتمالات تعیین تکلیف لیگ نوزدهم فوتبال/ شانس برگزاری بیشتر است

احتمالات تعیین تکلیف لیگ نوزدهم فوتبال/ شانس برگزاری بیشتر است
فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف سرنوشت لیگ نوزدهم احتمالات مختلف را بررسی کرده و قرار است بزودی تصمیم نهایی را اعلام کند. این درحالی است که گفته می شود لیگ تا پایان برگزار خواهد شد.

به گزارش سورپرس؛ نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر که طبق لیگ‌های گذشته باید تا قبل از خرداد به پایان می‌رسید، با توقف در هفته بیست و یکم به خاطر شیوع کرونا، با ابهاماتی در برگزاری یا لغو کامل مواجه شده و هنوز به درستی مشخص نیست چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

البته این موضوع تنها به لیگ فوتبال ایران مربوط نمی‌شود و بسیاری از لیگ‌های معتبر دنیا هم با چنین شرایطی مواجه شده اند. با این برخی کشورها به تیم‌های خود اجازه شروع تمرینات را داده اند تا بزودی تکلیف ادامه مسابقات را مشخص کنند.

تعیین تکلیف در هفته آینده
این در حالی است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هنوز تصمیم قطعی برای تعیین تکلیف لیگ نوزدهم را اتخاذ نکرده اند و براساس آخرین اظهار نظری که صورت گرفته قرار است هفته پیش رو و پس از اعلام نظر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، تصمیم نهایی گرفته شود.

در این میان چند احتمال برای تعیین تکلیف نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر مطرح شده که طبیعتاً فدراسیون و سازمان لیگ باید یکی را به عنوان تصمیم نهایی انتخاب کند.

احتمال اول؛ پرسپولیس قهرمان
یکی از احتمالاتی که البته مورد استقبال پرسپولیسی‌ها و مخالفت برخی تیم‌های بالانشین قرار می‌گیرد، ادامه ندادن لیگ نوزدهم و معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان این دوره است که موافقان و مخالفان زیادی هم دارد.

بلاتکلیف سقوط کنندگان
در این احتمال اما مشخص نیست تکلیف دو تیمی که باید در پایان لیگ نوزدهم به لیگ دسته اول سقوط کنند. چه می‌شود. برخی اعتقاد دارند برای حل این مشکل لیگ بیستم را با حضور ۱۸ تیم برگزار کنند و بدون اینکه تیمی به دسته اول سقوط کند، دو تیم برتر لیگ دسته اول به جمع ۱۶ تیم فعلی اضافه شوند.

برگزاری لیگ تا پایان
احتمال دیگر این است که سازمان لیگ مسابقات را با تدابیر و شرایط ویژه برگزار کند تا هم تکلیف تیم قهرمان مشخص شود و هم تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول تعیین تکلیف شوند. البته این موضوع مد نظر مسئولان فدراسیون فوتبال قرار دارد و تمایل به برگزاری لیگ وجود دارد اما تصمیم نهایی در این مورد را «کرونا» می‌گیرد نه مسئولان فوتبال!

تعطیلی کامل تا فصل بعد
سومین احتمالی که مطرح است تعطیلی کامل مسابقات لیگ برتر و «صفر» شدن همه چیز است تا از فصل بعدی از نو شروع شود. در این احتمال نه تکلیف تیم قهرمان مشخص می‌شود و نه تیم‌های سقوط کننده. همه چیز «صفر» می‌شود و هر چقدر هم که تیم‌ها هزینه کرده اند ثمری برای هیچکس نخواهد داشت و باید همه چیز را از ابتدا شروع کنند. به نظر می‌رسد این احتمال ضعیف‌ترین درصد را برای تصمیم گیری نهایی دارد.

تمایل به برگزاری ادامه لیگ
خبرنگار مهر در پیگیری از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دریافت آنها به برگزاری لیگ تمایل زیادی دارند و در حال بررسی شرایط بیماری کرونا در ایران هستند تا تصمیم نهایی را بگیرند. فدراسیون قصد دارد لیگ نوزدهم را هر طور شده به پایان برساند تا کمترین تبعات را برای خودش و تیم‌ها داشته باشد.

تصمیم گیرنده بیرون از ورزش
به همین خاطر مسئولان فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را خواهند کرد تا زمینه برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ نوزدهم را فراهم کنند. با این حال تصمیم گیرنده نهایی فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش نیست و باید دید ستاد مقابله با کرونا در ورزش چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

در انتظار تصمیم نهایی
قرار است هفته آینده تصمیم نهایی در مورد لیگ فوتبال و البته سایر مسابقاتی که به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود، گرفته شود تا ورزش ایران برای فصل‌های نیمه کاره مانده تکلیف خود را بداند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.