کد خبر : 25840
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
-

اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس با رویکرد تقویت محلات

اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس با رویکرد تقویت محلات
شهردار منطقه۲ گفت: پروژه‌های کوچک مقیاس با رویکرد تقویت محلات و متناسب با نیازهای واقعی اجرا می شود.

به گزارش سورپرس به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه۲، رسول کشت پور، شهردار منطقه۲ دراین مراسم با اشاره به اینکه  شورایاران  به عنوان بازوی توانمند مدیریت شهری می توانند همگام با برنامه‌های شهرداری پیش رفته تا امور هر چه بهتر اجرا و مسائل رفع شود، گفت: شورایاری ها ابداع شورای شهر اول تهران است و پس از چند دوره فعالیت، به سطحی از بلوغ رسیده است و با توجه به جایگاهی که دارند می توانند با ارائه طرح و لایحه به شورای شهر و شورای عالی استان ها در بهبود زندگی شهری و کیفیت خدمات رسانی به شهروندان تاثیرگذار باشند.

کشت پور  با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی در شورایاری‌ها از ارکان اصلی است گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور مشارکت دهی شورایاران در شناسایی و رفع مشکلات محلات اقدامی مطلوب است که می‌تواند بستر توسعه همه جانبه محلات را فراهم کند.

وی اجرای پروژه های کوچک مقیاس در محلات  را اولویت مدیریت شهری در سال ۹۹ برشمردو افزود: پروژه های کوچک مقیاس با مشارکت شورایاران و منطبق با  دستورالعمل های ابلاغی تدوین شده  واهتمام مدیریت منطقه بر تسریع  در اجرایی شدن این پروژه ها  است.

شهردار منطقه ۲  طرح آموزش حقوق شهروندی را ازدیگر اولویت های منطقه برشمرد و گفت: این برنامه آموزشی با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی  در ۲۰سرفصل اجرا می شود و تاکنون ۲۵۰۰تحت آموزش قرار گرفته اند و امید می رود با همکاری شورایاران محلات  این موضوع را  توسعه داده و شاهد اتفاق خیلی مهم در منطقه باشیم.

آرش میلانی، عضو شورای شهرو نایب رییس ستاد شورایاری های در شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم بر لزوم افزایش مشارکت مردم در محلات برای حل مسائل محل زندگی خود تاکید کرد و گفت:  شورایاران پتانسیل و تشکل اجتماعی محلی و ظرفیتی برای احصا و رفع  مشکلات و مسائل موجود در محلات خود  هستند.

وی با تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیریت منطقه ۲ و مشارکت شورایاران در بحث پیشگیری از کرونا گفت: با توجه به موج دوم گسترش ویروس کرونا، امید می رود با همراهی و همکاری موثر  نهادهای مردمی و مدیریت شهری در حفاظت از سلامت شهروندان اقدامات موثری انجام شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه سرای محلات را به عنوان پاتوق فرهنگی در محلات برشمرد و افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوچوانان از جمله مسائل قابل اهمیت است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سرای محلات، می بایست به دنبال راهکارهای موثر برای بهره مندی مناسب از این ظرفیت های فرهنگی محلی برای غنی سازی اوقات فراغت این گروه هدف باشد.

میلانی همچنین اجرای طرح کاپ و هوشمند سازی شهر را از اولویت برنامه های مدیریت شهری برشمرد و گفت:  با تلاش و برنامه ریزی مدیریت منطقه ۲ شاهد اتفاقات خوبی  در زمینه  هوشمند سازی شهرهستیم و امید می رود در اجرای طرح کاپ نیز با ابتکار عمل مدیریت منطقه و مشارکت شورایاران در بحث حفظ محیطزیست پیشرو باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.