کد خبر : 21085
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
-

اجرای طرح غربالگری کرونا برای ۱۰۸ المپین/ ۳۰ نفر همکاری نکردند

اجرای طرح غربالگری کرونا برای ۱۰۸ المپین/ ۳۰ نفر همکاری نکردند
برنامه ویژه فدراسیون پزشکی ورزشی برای مقابله با کرونا در میان ورزشکاران رشته‌های المپیکی با غربالگری ۱۰۸ نفر در حال پیگیری است.

به گزارش سورپرس؛ فدراسیون پزشکی ورزشی با همکاری کمیته ملی المپیک و به منظور تشخیص احتمالی کرونا در میان ورزشکاران المپیکی اقدام به اجری برنامه ای ویژه با عنوان «غربالگری المپین ها» کرده است.

این برنامه علاوه بر ۵۲ ورزشکاری که کسب سهمیه آنها برای المپیک توکیو قطعی شده در مورد دیگر ورزشکارانی که در رشته های المپیکی فعالیت داشته و میادین کسب سهمیه را در پیش دارند نیز اجرا شده است.

بدین ترتیب در مجموع غربالگری المپین ها در میان ورزشکاران ۱۴ رشته انجام شده است. البته که عدم همکاری برخی از این ورزشکاران باعث بی نتیجه ماندن اجرای برنامه در مورد آنها شده است.

رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در این زمینه گفت: طرح غربالگری ویژه برای تشخیص احتمالی کرونا برای ۱۰۸ ورزشکار از رشته های المپیکی اجرا شده است. این ورزشکاران شامل افرادی می شوند که حضورشان در المپیک توکیو قطعی است یا نام‌شان در فهرست اردوهای المپیکی قرار دارد.

وی همچنین از رشته های موردنظر نام برد و گفت: وزنه برداری، تکواندو، کاراته، کشتی فرنگی، کشتی آزاد، بوکس، بسکتبال، تنیس روی میز، شمشیربازی، قایقرانی، شنا و شیرجه، ژیمناستیک، تیروکمان و تیراندزی رشته هایی هستند که طرح غربالگری در مورد ورزشکاران شان اجرا شده است.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در چگونگی اجرای طرح نیز اینگونه توضیح داد: طبق پروتکل های سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی ایران اطلاعات مربوط به کرونا و علائم ابتلای احتمالی به آن را از ورزشکار گرفتیم. همچنین پیگیرِ اطلاعات خاص ورزشی او شامل اضافه وزن احتمالی، وضعیت تمرینی، مکمل های مورد استفاده، وضعیت تغذیه و … شدیم. بر اساس اطلاعات دریافتی در این دو زمینه، در مورد ورزشکار مربوطه تعیین وضعیت کردیم.

سعیدی به یک موضوع اشاره کرد و گفت: غربالگری طی سه مرحله انجام شد اما در نهایت در مورد ۳۰ نفر از این ورزشکاران (تعداد ۱۰۸ نفر) و به دلیل عدک پاسخگویی آنها نتوانستیم به نتیحه ای برسیم. ارتباط با این ورزشکاران به دلایلی مانند خاموش بودن گوشی همراه، در دسترس نبودن یا پاسخ ندادن میسر نشد و به همین دلیل تشخیصی در مورد آنها نداشتیم. اما در مورد سایر ورزشکاران که در اجرای این طرح با ما همکاری لازم را داشتند هیچ نشانه مثبتی از ابتلا به کرونا دیده نشد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.