کد خبر : 59456
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۴:۵۹
-

در نشست مديران محيط زيست مناطق ٢٢ گانه مطرح شد؛

اجراى برنامه محله سبز در دستور کار قرار گرفت

اجراى برنامه محله سبز در دستور کار قرار گرفت
نشست مدیران محيط زيست مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، به میزبانی شهرداری منطقه ٢ برگزار شد.

به گزارش سورپرس به نقل از  روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران،در این نشست گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های سال ٩٩ حوزه محیط زیست در مناطق ٢٢گانه توسط اداره کل محیط زیست ارائه شد که بر اساس آن روسای ادارات محیط زیست مناطق، وضعیت هر یک از پروژه های محیط زیستی منطقه خود به همراه موانع و مشکلات پیشرو را تبیین و تشریح نمودند.

پیش بینی اعتبارات سال ۱۴۰۰ حوزه محیط زیست، موضوع محله سبز و سازماندهی مجدد و توسعه فعالیت کانون های محیط زیست محلات مناطق از دیگر موضوعاتی بود که در نشست شورای مدیران محیط زیست مناطق ٢٢گانه مورد بحث و هم اندیشی قرار گرفت.

در ادامه شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن پروژه های محیط زیستی گفت: با وجود موانع اقتصادی و نوسانات نرخ ارز لازم است با پیگیری مستمر و تعاملات بین بخشی در مناطق روند اجرایی پروژه های محیط زیستی تسریع شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های تعریف شده منطبق بر شرح وظایف، مصوبات شورا و تکالیف محوله در برنامه سوم توسعه است افزود: وضعیت محیط زیست در شهرداری تهران برآیند خروجی عملکرد اداره کل و ادارات محیط زیست مناطق است. بنابراین می بایست با پیگیری و حساسیت بیشتر موانع و مشکلات احصا گردد تا بتوان در چارچوب قوانین و ضوابط قانونی ملاک عمل و از طریق برگزاری جلسات توجیهی، کارشناسی و مدیریتی، روند اجرایی پروژه ها فراهم گردد.

انصاری در ادامه ضمن تاکید بر حضور و مشارکت فعال در برنامه های محیط زیستی و ارتباط دو سویه با کانون های محیط زیست، در خصوص برنامه محله سبز گفت: مناطق با در پیش گرفتن رویکرد محله محوری، برای سال ۱۴۰۰ برنامه محله سبز را در دستور کار خود قراردهند و محله های دارای پتانسیل به منظور تبدیل شدن به محله سبز را معرفی نمایند که لازمه آن ارتباط با دبیران کانون های محیط زیست محلات است.

وی به تفاهمنامه شهردار تهران با وزیر نیرو اشاره نمود و گفت: برای اجرایی شدن این تفاهمنامه موضوع تصفیه خانه های محلی و پروژه های بازچرخانی آب در اولویت است که در این خصوص باید مشکلات و گلوگاه های موجود در فرایندهای اجرایی و عقد قراردادها شناسایی و مرتفع شود.

انصاری در پایان ضمن اعلام حمایت اداره کل از پروژه های پایلوت محیط زیستی گفت: باتوجه به نقش محوری اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در کمیته تخصصی محیط زیست مجمع کلانشهرهای کشور اقدامات شاخص شهرداری های مناطق٢٢ گانه تهران در زمینه محیط زیست می تواند برای طرح در کمیته کلانشهرها معرفی شود.

قابل ذکر است در نشست شورای مدیران محیط زیست مناطق ۲۲گانه، از سرکار خانم دکتر خسروی رئیس سابق اداره محیط زیست منطقه ۶ توسط مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.