کد خبر : 119377
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
-

اتحادیه اروپا برای جنگ تجاری جدید با آمریکا آماده می‌شود

اتحادیه اروپا برای جنگ تجاری جدید با آمریکا آماده می‌شود
روزنامه اسپانیایی دیاریو گزارش داد، پس از آنکه واشنگتن قانون کاهش تورم را با هدف کمک به تولید ملی خودش به تایید رساند، حال اتحادیه اروپا در تدارک یک جنگ تجاری جدید با ایالات متحده است.

به گزارش سورپرس، این روزنامه پرتیراژ گزارش داد، بر اساس این قانون، مقامات آمریکایی قرار است حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برای سیاست‌های آب و هوایی و انرژی اختصاص دهند. این روزنامه نوشت، این قانون به ویژه انتقال به انرژی سبز را ترویج می‌کند و در نتیجه بر بخش خودروسازی اروپا تأثیر می‌گذارد که در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه بسیار مهم است.

کمیسیون اروپا معتقد است که برنامه‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ترویج خودروهای الکتریکی علیه تولیدکنندگان خارجی تبعیض‌آمیز است.

به ویژه، طبق سندی که با آژانس خبری ای‌اف‌ای به اشتراک گذاشته شد، بروکسل در مورد ۹ ماده از اعتبارات مالیاتی نگرانی دارد. هفته گذشته نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا جلسه‌ای داشتند که بدون نتیجه به پایان رسید. مذاکره‌کنندگان اروپایی بر این باورند که قانون ارائه شده توسط واشنگتن غیر قابل قبول است.

همانطور که والدیس دامبروفسکیس، معاون اول کمیسیون اروپا قبلاً گفته بود، یک ماه پیش یک گروه کاری ویژه ایجاد شد تا دریابد که اتحادیه اروپا در مورد قانون کاهش تورم ایالات متحده چه نگرانی‌ دارد و چگونه می‌توان آن را حل کرد.

اتحادیه اروپا برای جنگ تجاری جدید با آمریکا آماده می‌شود

دامبروفسکیس روز سه‌شنبه گفت: “این چیزی است که ما در نهایت به دنبال آن هستیم؛ اتحادیه اروپا به عنوان متحد نزدیک ایالات متحده باید در موقعیتی قرار گیرد که بیشتر شبیه موقعیت مکزیک و کانادا باشد.”

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.