کد خبر : 109428
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
-

آیا صحبت کردن درباره گذشته با فرزندان درست است؟

آیا صحبت کردن درباره گذشته با فرزندان درست است؟
صحبت کردن درباره گذشته به فرزندان نشان میدهد که اشتباهات میتواند تجربه ای آموزنده باشند و به پیشرفت فردی کمک کنند و شخصیت و زندگی جدید شما با اشتباهات گذشته سنجیده نمی‌شود.

به گزارش سورپرس؛ صحبت کردن درباره گذشته با فرزندان میتوند در برخی موارد خوب باشد و تجربیات شما را به آن ها منتقل کند و باعث افزایش صمیمیت بین شما شود.
معمولا اشتباهات و دردهای گذشته هر چه بزرگتر باشند ماندگاری بیشتری در ذهن دارند و شاید بخواهیم از آن ها فرار کنیم و بازگویشان نکنیم ولی اگر به موقع و آرامش در موردشان صحبت کنید که به عنوان یک تجربه مفید برای فرزندتان محسوب شود دیگر ناراحت کننده نخواهد بود.
شاید برخی از شما تصور کنید که نباید از اشتباهات خودتان در گذشته با فرزندانتان حرف بزنید ولی غافل از این که اگر کودک شما با مشکلات شما در گذشته آشنا شود و متوجه شود که چطور بر این مشکلات غلبه کرده اید و چه تجربیات گرانبهایی بدست آورده اید به راحتی میتواند با گذشته شما کنار بیاید.

چطور از گذشته با فرزندمان حرف بزنیم
گاهی اوقات دردهایی که از گذشته همراه ما باقی مانده است یا برچسب های قدیمی میتواند زندگی را برایمان سخت کند. خوش بین بودن در این شرایط کار سختی است ولی از سویی دیگر حرف زدن در مورد تجربیات گذشته برای فرزندان میتواند جذاب و آموزنده باشد.
یکی از نکاتی که هنگام تعریف این داستان ها با ید به فرزندتان یادآور شوید این است که شما دیگر شبیه گذشته نیستید و این اشتباهات متعلق به گذشته است و برایتان درسهای مهمی به همراه داشته است و باعث شده شما انسان جدیدی شوید و نباید به خاطر یک اشتباه در گذشته ، سرزنش و قضاوت شوید.
از تجربیات آموزنده و تغییراتی که در خودتان ایجاد کرده اید برای فرزندتان تعریف کند. حتی اگر همسرتان در گذشته اشتباه بزرگی انجام داده ولی به اشتباهش پی برده و تبدیل به یک مرد خوب و فداکار و وفادار شده است میتوانید تجربه تلخی که پشت سر گذاشته اید را به عنوان یک داستان آموزنده برای کودکتان تعریف کنید به طوری که احساس بدی نسبت به آن پیدا نکند.

به او بگویید تبدیل به انسان جدیدی شده اید
کودک شما باید در مورد تصمیماتی که در زندگی گرفته اید چیزهایی بداند. باید متوجه شود که چطور از شرایط سخت بیرون امده اید و تلاشتان برای تبدیل شدن به انسانی جدید را لمس کند.
او باید بیاموزد که همیشه راهی برای جبران تصمیمات غلط وجود دارد پس توضیح تجربه هایی که داشته اید و شما را تا به این جا رسانده است میتواند برای زندگی اش مفید باشد.

راه عذرخواهی و بخشش را به او می آموزید
با صحبت کردن در مورد گذشته میتوانید راه های عذرخواهی را به او بیاموزیم و به او بگوییم که بعد از اشتباهی که مرتکب شدیم چطور برای جبرانش رفتار کرده ایم و چطور عذرخواهی کرده ایم.

آموزش عادت های جدید
زمانی که بدور از برچسب های گذشته زندگی کنید و خودتان را یک انسان جدید بدانید ، حس قربانی شدن نخواهید داشت و عادت های جدیدی می اموزید و به صورت عملی به فرزندتان نشان میدهید که بعد ازخطا میتواند روشی جدید برای زندگی اش در پیش بگیرد و برچسب های ناراحت کننده را کنار بزند.
هر چقدر تلاش شما برای تغییر سخت و دردناک باشد مهم نیست ، مهم این است که کودکتان بیاموزد همیشه برای انجام اقدامات جدید و تغییر در زندگی زمان دارد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.