کد خبر : 43583
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۱۵
-

آگاهی‌بخشی نسبت به اسلام راستین در گرو دولتمردان خیرخواه توسعه‌گر

آگاهی‌بخشی نسبت به اسلام راستین در گرو دولتمردان خیرخواه توسعه‌گر
مسلمانی که خود را نیازمند دانایی بداند و دانایی آن نسبت به اسلام و آموزه‌های دین راستین بالا رود، در برابر تمام تهدیدها به طور خودساخته از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، دکتر سمیه حسامی در نشست «همکاری‌های کشورهای اسلامی در تقویت و توسعه حکمرانی تعالی گرا» که به صورت بر خط برگزار شد، بر توجه به نقاط مشترک و همسایگی دینی کشورهای اسلامی تأکید نمود و خاطرنشان کرد: همه ما مسلمانان می‌دانیم و آگاه هستیم که نقاط مشترک بسیاری چون؛ یکتاپرستی، اعتقاد به روز رستاخیز، کتاب آسمانی واحد، اعتقاد بر نبوت رسول الله(ص) مهمترین پایه اتحاد امت اسلامی است.

وی ضمن تأکید بر نقاط مشترک تمام مسلمانان، با بیان این که آیات الهی نمایانگر دعوت همه مسلمانان به وحدت است، خاطرنشان کرد: همه نیازمند تفکر در آیات الهی هستیم؛ اگر وحدت اسلامی شکل گرفته تقویت گردد؛ در یک جا نخواهد ماند و مقدمه‌ای بر وحدت تمام انسان ها خواهد شد.

سخنران این نشست علمی با بیان این که کرونا به ما آموخت که باید در کنار یکدیگر وحدت داشته باشیم، یادآور شد: وحدت ما مسلمانان مانند باغی خواهد بود که هیچ رهگذری را بی نصیب نخواهد گذاشت؛ سایه وحدت دنیا را فرا گرفته، همه انسان در چارچوب وحدت در کنار یکدیگر زندگی مسالت آمیز الهی را تجربه خواهند نمود.
سمیه حسامی افزود: از طرفی دیگر اگر در کشوری آتشی زبانه کشیده، شعله ور شود؛ این آتش همسایه را نیز درگیر خواهد نمود؛ همانطور که شله‌های آتش یک خانه، خانه تمام همسایه را در فرا می‌گیرد.

دانش آموخته رشته مدیریت توسعه دانشگاه تهران، در ادامه بر ضرورت عملیاتی سازی وحدت اسلامی تصریح نمود و یادآور شد: کشورهای مسلمان باید، با یکدیگر همپیمان شده، این همپیمانی را در میان همه انسان‌های کره زمین اشاعه دهند.

وی افزود: زمانی که سیاستگذاران جهان اسلام، سیاستگذاری را با اولویت‌های متناسب با هنجارها در پیش گرفته، علم و دانایی امت اسلام را نسبت به اسلام و آموزه‌های الهی ارتقاء داده، وجود آنان را چون شمعی فروزان روشن سازند، بسیاری از مسائل و مشکلات رنگ بر خواهد بست.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانی که خود را نیازمند دانایی بداند و دانایی آن نسبت به اسلام و آموزه‌های دین راستین بالا رود، در برابر تمام تهدیدها به طور خودساخته از خود دفاع خواهد کرد. عینیت بخشی به این امر نیازمند دولت مردان خیرخواه توسعه‌گر است.

دانش آموخته رشته مدیریت توسعه دانشگاه تهران ادامه داد: دولتمردان خیر خواه توسعه گر از تمام کشورهای اسلامی و در کنار یکدیگر برای اتحاد و وحدت دور هم جمع شده، ضمن تبادل تجربیات رویه وحدت و امت واحده را در کشور خود فرهنگ‌سازی خواهند کرد.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

سمیه حسامی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر ظرفیت خانواده و بانوان در فرهنگ سازی اسلامی، با بیان این که هر تغییری که نقطه تمرکز آن بانوان باشد و از کودکی آغاز شود؛ می توانند تغییرات بنیادین زیادی را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: به امید روزی که وحدت شعار تمام دنبا بوده، همه مسلمانان و انسان ها بر زیر یک چتر واحد زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند؛ چرا که با وحدت زندگی بشری بسیار زیباتر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.