کد خبر : 30604
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
-

آنچه کسی در مورد ازدواج اینترنتی به شما نمی‌گوید!

آنچه کسی در مورد ازدواج اینترنتی به شما نمی‌گوید!
در دنیای مدرن امروز بدلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده زیاد مردم از اینترنت، انتخاب همسر آینده از طریق اینترنت یا همسریابی اینترنتی چیز عجیب و غریبی نیست.

به گزارش سورپرس؛ آشنایی از طریق فضای مجازی بسیار آسان است اما آیا می توان با این روش می توان به عشق واقعی و با دوام دست یافت و آیا ازدواج هایی که بر پایه آشنایی اینترنتی و از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی همسریابی صورت می گیرد، پایدار خواهد بود؟
در این بخش شما را با علت های رواج ازدواج اینترنتی و سرانجام این نوع ازدواج ها آشنا می کنیم.

علت رواج ازدواج اینترنتی
این دوره به دوره عصر ارتباطات و اطلاعات معروف است که یکی از مواردی که در پس این موضوع پیش آمده است بحث ازدواج های اینترنتی است.

فراهم بودن شرایط ازدواج
در ازدواج اینترنتی شرایط ازدواج برای کسانی که شانس کمتری برای ازدواج دارند، فراهم تر است.
مثلا برخی از جوانان که در اجتماع کمتر حضور دارند و یا در شهر های کوچک زندگی می کنند و خواستگاران کمی دارند، در فضای مجازی می توانند حضور یابند و با فرد دیگری آشنا شده و ازدواج کنند.

سرعت فضای مجازی
علت افزایش علاقه به آشنایی اینترنتی ، سرعت موجود در دنیای امروز است.
سرعت فضای مجازی و سایبری سبب می شود افراد دوستی و مهر و محبت و همسر آینده خود را از طریق اینترنت در کمترین زمان ممکن پیدا کنند اما در دنیای واقعی یافتن همسر و ایجاد عشق و علاقه به وقت و زمانی کافی نیاز دارد.

خجالتی بودن
افرادی که در مهارت های اجتماعی و ارتباطی بسیار ضعیف و آدم هایی کمرو هستند، نمی توانند همسر مناسب خود را در دنیای واقعی پیدا کنند و با او صحبت و ارتباط برقرار کنند اما در ارتباط اینترنتی آنها راحت تر می توانند با فرد دیگر ارتباط برقرار کنند.

انتخاب بیشتر
یکی از علت هایی که برخی افراد به ازدواج اینترنتی روی می آورند این است که در دنیای واقعی امکان ارتباط بین دخترها و پسرها بسیار کم است و افراد در مکان های بسیار محدود می توانند یکدیگر را ببینند و بشناسند . در دنیای مجازی آنها می توانند با افراد بیشتری آشنا شوند و از میان این افراد، انتخاب معقول خود را پیدا کنند.

پوشش عیب و عیوب
تکنولوژی می تواند مشکلات جسمی و رفتاری فرد را پوشش دهد و آنها را پنهان کند و برای کسانی که با صحبت کردن مشکل دارند، راحت تر است. برخی افراد در فضای مجازی خیلی راحت خود واقعی را پنهان کرد ه و تصویر ایده آل تری از خود نشان می دهند.

سرانجام ازدواج اینترنتی
ازدواج اینترنتی اگر همراه با شناخت طرف مقابل باشد و فرد پس از آشنایی در این فضا، دیدارهای حضوری نیز برای شناخت بهتر داشته باشد، منجر به ازدواج طولانی و بادوام خواهد شد.

اما متاسفانه بیشتر این ازدواج ها به طلاق و جدایی ختم می شود زیرا :
هر روشی برای ازدواج، اگر همراه با تعقل، شناخت و مشاوره نباشد، ممکن است به شکست بیانجامد.
دخترها و پسرها به طور معمول در فضای مجازی اطلاعات صحیحی درباره سن، وضعیت تحصیلی، شرایط خانوادگی و اقتصادی و … به یکدیگر منتقل نمی کنند و بر اساس همین اطلاعات نادرست، ارتباطی کاملا مجازی و غیرواقعی برقرار می کنند. بنابراین فردی را که شما با او در اینترنت و فضای مجازی آشنا می شوید، نمی توانید به درستی بشناسید و تنها تا حدی شناخت به دست می آورید که او از خودش اطلاعات ارائه می کند پس نمی توانید به شناخت کافی برسید و لازمه یک ازدواج با دوام به دست آوردن شناخت از طرف مقابل است.
ازدواجی موفق خواهد بود که در آن از لحاظ خانوادگی با یکدیگر سنخیت داشته باشید و خانواده های یکدیگر را از نظر مسائل فرهنگی و روابط اقتصادی بشناسید، در ازدواج اینترنتی این شناخت به دست نمی آید.
اگر ازدواج تنها برپایه رابطه احساسی صورت گرفته و از لحاظ عقلانی، صورت نگیرد، به جدایی ختم می شود. در ازدواج اینترنتی ، وابستگی عاطفی بین افراد ایجاد می شود و پس از ایجاد وابستگی، کم کم به فکر آشنایی بیشتر و در نهایت ازدواج می افتند و خانواده های خود را در جریان قرار می دهند. وابستگی عاطفی و روابط احساسی سبب می شوند که افراد نتوانند حقایق را بگویند یا ارتباط ایجاد شده را قطع کنند و با همان اطلاعات غلط با یکدیگر ازدواج می کنند.
آشنایی اینترنتی که منجر به ازدواج گردد، سبب می شود زن و مرد نسبت به یکدیگر بی اعتماد باشند و دائم به یکدیگر و ارتباط همسرشان با فرد دیگر در فضای مجازی شک کنند.
هر دختر و پسری ممکن است ملاقات های اینترنتی متعددی داشته باشد تا به اصطلاح بتواند افراد دیگر را هم بررسی و شناسایی کند. ادامه دادن چنین رفتاری سبب معتاد شدن فرد به این ارتباطات می شود به طظوری که بعد از ازدواج نیز ممکن است نتواند از عادت بد خود دست بردارد و بازهم دراینترنت به دنبال دوست باشد.

چرا احتمال ختم شدن ارتباط مجازی به ازدواج کمتر است؟
چنانچه در بخش سبک زندگی نمناک اشاره شده است بسیاری از جوانان با هدف دوستی و وقت گذرانی و پر کردن اوقات تنهایی خود و خلاهای زندگی خود وارد فضای مجازی شده و رو به ارتباط به جنس مخالف می آورند. این افراد هرگز به فکر ازدواج با فردی نیستند که در فضای مجازی با آنها ارتباط برقرار می کنند و در ازدواج شناخت و دیدار حضوری را در نظر می گیرند.
بیشتر نگاه پسران به مقوله همسریابی اینترنتی صرفا نوعی سرگرمی است و اغلب قربانیان این دوستی های مجازی و سایت های همسر یابی، دخترانی هستند که با قصد ازدواج وارد می شوند ولی آن چه عایدشان می شود یکسری پیشنهادات دوستی بی حاصل و لطمه دیدن احساساتشان است.

اگر به صورت مجازی عاشق یک نفر شدید ….
زمانی که با فردی در فضای مجازی آشنا شدید ، پیش از عمیق تر شدن رابطه و پیدایش وابستگی عاطفی یکدیگر را حضوری ملاقات کنید.
پیش از وابستگی عاطفی و ترتیب چندین جلسه ملاقات حضوری می توانید تا حدودی شناخت به دست آورید و معیارهای خود را بسنجید و قبل از ایجاد حس سرخوردگی جدا شوید.
اگر با کسی آشنا شده اید که حاضر به ارتباط حضوری نیست و از آن طفره می رود، بهتر است این ارتباط مجازی را تمام کنید.
پس از ارتباط حضوری و کسب اطمینان بیشتر در زمینه تناسب های شخصیتی، فکری، فرهنگی و خانوادگی، بهتر است آشنایی را در محیط خانواده و زیر نظر بزرگ تر ها ادامه داده و مرحله تحقیق درباره همسر را به خوبی انجام دهید.
اگر در فضای مجازی به تازگی با فردی آشنا شده اید، اطلاعات خود را بی پروا و در همان روزهای اول آشنایی در اختیار او نگذارید و مراقب کلاه برداری های مالی باشید و برای ارتباطات مجازی پول خرج نکنید.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.