کد خبر : 28653
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۴۷
-

آمریکا از سازمان جهانی بهداشت خارج شد

آمریکا از سازمان جهانی بهداشت خارج شد
آخرین خبر/ آمریکا به سازمان ملل متحد رسما اعلام کرده که از سازمان جهانی بهداشت خارج می‌شود، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز این خبر را تائید کرده است.

به گزارش سورپرس به نقل از  بی بی سی دوچاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته ایالات متحده در نامه روز گذشته اعلام کرده ظرف یک سال از زمان نامه یعنی روز ششم ژوییه سال آینده (۲۰۲۱) عضویت خود در سازمان جهانی بهداشت را لغو کند.

رئیس جمهوری آمریکا که سی ام اردیبهشت / ۱۹ می در ادامه خروج سریالی از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به عدم استقلال عمل در برابر چین، گفته بود آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی خارج خواهد کرد.

سناتور مشهور باب منندز نیز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «کنگره اطلاعیه‌ای را دریافت کرده است که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور ایالات متحده [دونالد ترامپ] رسماً ایالات متحده را در بحبوحه یک همه‌گیری [کرونا] از سازمان بهداشت جهانی خارج کرده است.»

وی افزود: «اینکه واکنش ترامپ به شیوع کووید-۱۹ را سردرگم و غیرمنسجم بنامیم، حق مطلب را ادا نمی‌کند. این کار [خروج از سازمان بهداشت جهانی] از منافع و جان آمریکایی‌ها حفاظت نمی‌کند، بلکه آمریکایی‌ها را بیمار و تنها باقی می‌گذارد.»
در همین حال «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به این اقدام کاخ سفید گفت که در روز نخست ریاست جمهوری خود، آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت باز خواهد گرداند.

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.