کد خبر : 90881
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
-

معاون رییس جمهور:

آمریکایی‌ها باید به برجام بازگشته و تحریم‌ها را لغو کنند

آمریکایی‌ها باید به برجام بازگشته و تحریم‌ها را لغو کنند
معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد که آمریکایی ها باید به برحام بازگشته و تحریم ها را لغو کنند.
به گزارش سورپرس، سید محمد حسینی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه خوارزمی‌، اظهار کرد: در تاریخ روزهای تلخ و شیرین متعددی وجود دارد، مانند روز ۱۶آذر که دانشجویان جان خودشان را تقدیم کردند.البته روزهای فتح و پیروزی مانند ۱۲ و ۲۲ بهمن هم وجود دارد. ۱۶ آذر ۳۲ سه دانشجو عزیز را به گلوله بستند چون اعتراض کرده بودند که چرا آمریکایی ها در کار ما دخالت می‌کنند؟ دانشجویان می‌دانستند قرار است آمریکایی ها به ایران بیایند و اینجا مسلط شوند. مثل کارهایی که امروز با عربستان انجام می دهند و به آنها  می‌گویند گاو شیرده.معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: کسانی که می‌خواهند آمریکا را بزک و تطهیر کنند از ۱۶ آذر ۳۲ اقدامات آمریکا را مرور کنند تا به شهادت سردار دل ها شهید سلیمانی برسند.
آمریکایی ها باید به برجام بازگشته و تحریم ها را لغو کنند

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر خلاف ترامپ و اوباما به تعهدات خود در برجام پایبند بود. آمریکایی ها در حالی که ادعا می‌کردند به مذاکرات پای بند هستند، افراد و شرکت های ایران را تحریم می‌کردند. جمهوری اسلامی به تعهدات خودش پایبند است و امریکا پایبند نیست. آنها باید به برحام بازگشته و تحریم ها را لغو کنند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه زمینه در کشور برای پیشرفت در علوم گوناگون فراهم است، افزود: دشمن دنبال خودباختگی ما بود ولی امام خمینی به ما عزت و شخصیت داد. الان ثابت شده است در هسته ای،نانو، هوافضا و بسیاری علوم تا چه اندازه پیشرفت کرده ایم. در اول جنگ هیچ چیزی نداشتیم اما الان خیلی رشد کرده ایم. وقتی در حوزه‌ای رشد می کنیم باید مشخص شود چرا در حوزه ای مثل خودروسازی رشد نداشته ایم. رمز در جا زدن در برخی حوزه ها باید مشخص شود.

وی همچنین گفت: رییس جمهور هم تاکید دارد که دانشگاه اتاق فکر دولت است.اساتید و نخبگان باید به ما مشکلات کمک کنند. مشکلات لاینحل نیست و ما بن بست نداریم‌. ما موانع را برمی داریم. در همین صد روز چه اقداماتی انجام شد شاید انتظارات بیشتر باشد، ولی این صد روز را با دوره های قبل مقایسه کنید.

وی با اشاره به شرایط سخت بیماری کرونا و آمار بالای مرگ و میر، اظهار کرد: برخی می گفتند  اگر تحریم ها برداشته شود  یا FATF تصویب شود، می توانیم واکسن وارد کنیم در حالیکه صدمیلیون واکسن در صد روز وارد و تزریق شد.

حسینی همچنین افزود: در دوره های گذشته برخی اهل کار نبودند. الان دولت در دسترس و در تعامل است و شرایط بسیار خوبی برای همکاری با سایر قوا و نهادها شکل گرفته است. دغدغه این را نداریم که قوا پشت تریبون علیه هم حرف بزنند. می‌گفتند نیروهای انقلاب دیپلماسی بلد نیستند، اما ایران به عضویت شانگهای درآمد و در اکو فعال شدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا رسانه ها مانند دوره دولت قبل مشکلات را بیان نمی کنند؟ گفت: رسانه باید وظیفه خود را انجام دهد که الان هم همینگونه است. وقتی صداوسیما  گزارشی از مشکلات  مطرح می کند، دولت حل آن را دنبال می کند. رییسی مرد میدان بوده و دنبال حل مشکلات است‌، البته دولت در آغاز راه است و تلاش می کند زمینه را برای کارهای بزرگ فراهم می کند. صداوسیما از دولت مستقل است و باید خدمات دولت را بیان کند و همچنین مشکلات را بگوید. ما مدعی نیستیم که منزه هستیم.

حسینی درباره ارتباط ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: ما اهل تعامل هستیم اما از اول انقلاب هم  گفته شد که  رژیم صهیونیستی و آفریقای جنوبی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به دشمنی با ایران از ابتدای انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی، خاطر نشان کرد: ما اهل تعامل هستیم. اکنون هم تیم مذاکره کننده ما برای احیای برجام رفته است. خواسته ما مشخص است و راهبرد نظام جمهوری این است که پای تعهدات خودش بماند و طرف مقابل هم به تعهدات خود بازگردد.ما با همسایگان هم می‌توانیم ارتباطات خوبی داشته باشیم‌.

حسینی تاکید کرد:  امروز کشور پیشرفت کرده است در تلاشیم تا مشکلات را یکی پس از دیگری حل ‌کنیم. سند تحول دولت هم آماده است و ان شاءالله به زودی رونمایی می شود. با این حال وضع فعلی را زیبنده مردم نمیدانیم اما همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.