کد خبر : 118276
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
-

آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تامین برق پایدار در زمستان

آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تامین برق پایدار در زمستان
وزارت نیرو با برنامه‌ریزی تخصصی و با همکاری وزارت نفت قبل از شروع فصل سرما، تدابیری برای تامین سوخت کافی نیروگاه‌ها اندیشیده تا تامین کننده برق پایدار در زمستان باشند.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، عبدالصاحب ارجمند – مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو درباره نحوه همکاری وزارتخانه‌های نیرو و نفت برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای موضوع تامین برق زمستان سال جاری، نیروگاه‌ها آمادگی کامل برای تامین برق مورد نیاز را داشته و در زمینه ظرفیت آماده بکار نیروگاهی هیچ مشکلی نداریم و در صورت تامین سوخت، بدون محدودیت تامین برق صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به آغاز تعمیرات نیروگاهی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات به نوعی است که نیروگاه‌های حرارتی و اتمی در دست تعمیر هستند، به‌طوری‌که می‌توانیم بار شبکه را کنترل کنیم.

به گفته ارجمند، هماهنگی خوبی با وزارت نفت برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها شکل گرفته و امیدواریم بتوانیم سوخت مایع را به شکل مناسبی ذخیره کنیم تا دچار محدودیت نشویم.

وی یادآور شد: البته این موضوع بستگی به نوع وضعیت سرمای زمستان دارد که در این زمینه باید تمهیدات لازم برای تامین برق مشترکان خانگی، نیروگاه‌ها و غیره صورت گیرد. در هر صورت همکاری مردم برای مدیریت مصرف در حوزه گاز و برق را لازم خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو با بیان اینکه برای تعمیرات نیروگاه‌ها برنامه‌ریزی زمانبندی داریم، گفت: برنامه‌ریزی این تعمیرات به گونه‌ای است که منطبق با محدودیت‌های گاز در استان‌های مختلف و میزان و نحوه تامین سوخت مایع جهت تعمیرات از مدار خارج ولی سایر نیروگاه‌ها به مدار می‌آیند.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو با اشاره به عبور موفق از تابستان امسال، اظهار کرد: با توجه به اینکه گذر موفقی از پیک بار تابستان ١۴٠١ داشتیم، برنامه‌های تدوین شده در جلسات تخصصی برای سال آینده بلافاصله بعد از تابستان آماده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

ارجمند افزود: این برنامه وزارت نیرو در چند محور مختلف از جمله افرایش ظرفیت تولید برق، تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌ها، موضوع مدیریت و بهینه‌سازی مصرف، توسعه شبکه‌های انتقال و فوق انتقال، اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه و اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی برای جلب مشارکت داوطلبانه مشترکان است.

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.